Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1169304

Akademska samoefikasnost i strategije učenja kao medijatori odnosa između ličnosti i postignuća


Mornar, Mirta; Marušić, Iris; Šabić, Josip
Akademska samoefikasnost i strategije učenja kao medijatori odnosa između ličnosti i postignuća // 25. Dani Ramira i Zorana Bujasa: međunarodni psihologijski znanstveni skup - knjiga sažetaka / Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2021. str. 134-134 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1169304 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Akademska samoefikasnost i strategije učenja kao medijatori odnosa između ličnosti i postignuća
(Academic self-efficacy and learning strategies as mediators of the relation between personality and achievement)

Autori
Mornar, Mirta ; Marušić, Iris ; Šabić, Josip

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa: međunarodni psihologijski znanstveni skup - knjiga sažetaka / Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2021, 134-134

Skup
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.09.2021. - 02.10.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
akademsko postignuće, akademska samoefikasnost ; strategije učenja ; ličnost ; osnovna škola
(academic achievement, academic self-efficacy ; learning strategies ; personality ; elementary school)

Sažetak
U ovom smo istraživanju ispitali medijacijsku ulogu akademske samoefikasnosti i motivacijskih strategija učenja u odnosu između ličnosti i postignuća učenika osnovne škole. Uzorak se sastojao od 511 učenika 8. razreda iz 36 hrvatskih osnovnih škola koji su ispunili upitnik kojim su procijenjene osobine ličnosti petfaktorskog modela (BFI ; John & Srivastava, 1999), samoefikasnost (PALS ; Midgley et al., 2000) i motivacijske komponente samoreguliranog učenja koje obuhvaćaju strategije poticanja učenja i strategije zaštite samopoštovanja (Lončarić, 2014). Podaci su analizirani pomoću Hayesovog programa PROCESS. Rezultati pokazuju da savjesni učenici imaju bolji školski uspjeh izražen višim prosjekom ocjena, što se djelomično može objasniti njihovom relativno visokom akademskom samoefikasnošću i izbjegavanjem korištenja strategija zaštite samopoštovanja. Nalazi također ukazuju na serijalne medijacijske efekte akademske samoefikasnosti i strategije zaštite samopoštovanja na odnos između savjesnosti i školskog uspjeha. Otvorenost je bila pozitivno povezana s uspjehom, ali samo neizravno, kroz akademsku samoefikasnost. Nadalje, otkrili smo neizravni učinak ugodnosti na školski uspjeh kroz rjeđu upotrebu strategija usmjerenih na zaštitu samopoštovanja. Neuroticizam i ekstraverzija nisu pokazali izravne niti neizravne učinke na školski uspjeh. Uz to, učenici s višom akademskom samoefikasnošću bili su manje skloni korištenju strategija zaštite samopoštovanja. Međutim, nije bilo učinka akademske samoefikasnosti na strategije poticanja procesa učenja. Ovo istraživanje doprinosi postojećoj literaturi specifičnim ispitivanjem serijalne medijacije akademske samoefikasnosti i strategija učenja u odnosu između ličnosti i školskog uspjeha.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Josip Šabić (autor)

Avatar Url Iris Marušić (autor)

Avatar Url Mirta Mornar (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mornar, Mirta; Marušić, Iris; Šabić, Josip
Akademska samoefikasnost i strategije učenja kao medijatori odnosa između ličnosti i postignuća // 25. Dani Ramira i Zorana Bujasa: međunarodni psihologijski znanstveni skup - knjiga sažetaka / Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2021. str. 134-134 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Mornar, M., Marušić, I. & Šabić, J. (2021) Akademska samoefikasnost i strategije učenja kao medijatori odnosa između ličnosti i postignuća. U: Mikac, U. & Mehulić, J. (ur.)25. Dani Ramira i Zorana Bujasa: međunarodni psihologijski znanstveni skup - knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Mornar, Mirta and Maru\v{s}i\'{c}, Iris and \v{S}abi\'{c}, Josip}, year = {2021}, pages = {134-134}, keywords = {akademsko postignu\'{c}e, akademska samoefikasnost, strategije u\v{c}enja, li\v{c}nost, osnovna \v{s}kola}, title = {Akademska samoefikasnost i strategije u\v{c}enja kao medijatori odnosa izme\dju li\v{c}nosti i postignu\'{c}a}, keyword = {akademsko postignu\'{c}e, akademska samoefikasnost, strategije u\v{c}enja, li\v{c}nost, osnovna \v{s}kola}, publisher = {Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mornar, Mirta and Maru\v{s}i\'{c}, Iris and \v{S}abi\'{c}, Josip}, year = {2021}, pages = {134-134}, keywords = {academic achievement, academic self-efficacy, learning strategies, personality, elementary school}, title = {Academic self-efficacy and learning strategies as mediators of the relation between personality and achievement}, keyword = {academic achievement, academic self-efficacy, learning strategies, personality, elementary school}, publisher = {Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font