Pregled bibliografske jedinice broj: 1169301
Odrednice dobrobiti učitelja/ica za vrijeme pandemije COVID-19
Odrednice dobrobiti učitelja/ica za vrijeme pandemije COVID-19 // 25. Dani Ramira i Zorana Bujasa - knjiga sažetaka / Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2021. str. 80-80 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1169301 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odrednice dobrobiti učitelja/ica za vrijeme pandemije COVID-19
(Determinants of teachers' well-being during the COVID-19 pandemic)
Autori
Marušić, Iris ; Šabić, Josip ; Matić Bojić, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa - knjiga sažetaka
/ Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2021, 80-80
Skup
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.09.2021. - 02.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
dobrobit učitelja ; pandemija COVID-19 ; stres ; suradnički odnosi
(teacher well-being ; COVID-19 pandemic ; stress ; workplace relations)
Sažetak
Dobrobit učitelja posljednjih je nekoliko godina postala žarište interesa obrazovnih istraživanja i obrazovne politike vezane uz učitelje. Istraživački nalazi sve snažnije podupiru njezinu povezanost s važnim ishodima na razini učitelja, poput stresa i karijernih planova, i razini obrazovnog procesa, kao što su kvaliteta poučavanja te obrazovni uspjeh i dobrobit učenika. Intenzivni poremećaji koje je pandemija COVID-19 uzrokovala u obrazovnom procesu pred učitelje su postavili dodatne izazove u poslu koji se i u redovitim uvjetima poučavanja procjenjuje izrazito stresnim. Zbog toga je podrška dobrobiti učitelja prepoznata kao jedno od prioritetnih područja intervencije tijekom i nakon pandemije. Poučavanje tijekom pandemije COVID-19 i pred hrvatske učitelje je postavilo dodatne izazove vezano uz organizaciju nastave i poučavanje u promjenjivim uvjetima izmjenjivanja nastave na daljinu i u učionicama pod epidemiološkim mjerama. Cilj ovog istraživanja je ispitati učinke različitih odrednica dobrobiti učitelja predmetne nastave za vrijeme pandemije COVID-19. U istraživanju su sudjelovala 1323 učitelja predmetne nastave iz nacionalno reprezentativnog uzorka osnovnih škola u Hrvatskoj. Podaci su prikupljeni online upitnikom tijekom svibnja i lipnja 2021. godine. Analize pokazuju da su odabrane odrednice (spol, godine staža, promjena u entuzijazmu za posao za vrijeme pandemije, procjena kvalitete suradnje s drugim dionicima odgojno-obrazovnog sustava te procjena izvora stresa u poslu) na teorijski očekivan način povezane s kriterijima dobrobiti učitelja (zadovoljstvo poslom i procjena ravnoteže između rada i privatnog života). Lošiju dobrobit pokazuju učiteljice, sudionici koji imaju lošiju suradnju s drugima i sudionici koji doživljavaju više stresa vezano uz nastavnički posao. Nalazi doprinose razumijevanju odrednica dobrobiti učitelja i mogu poslužiti pri donošenju preporuka za uspješniju prilagodbu učitelja u vremenima krize.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb