Pregled bibliografske jedinice broj: 1169293
Kipar Orazio Bonetti između Furlanije, Kvarnera i Dalmacije
Kipar Orazio Bonetti između Furlanije, Kvarnera i Dalmacije // Ars Adriatica, 11 (2021), 247-264 doi:10.15291/aa.3573 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1169293 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kipar Orazio Bonetti
između Furlanije,
Kvarnera i Dalmacije
(Sculptor Orazio Bonetti
between Friuli, Kvarner,
and Dalmatia)
Autori
Tulić, Damir ; Pintarić, Mario
Izvornik
Ars Adriatica (1848-1590) 11
(2021);
247-264
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Orazio Bonetti, 18. stoljeće, mramorna skulptura, barok, Francesco Robba, Antonio Michelazzi, Udine, Furlanija, Rijeka, Zadar
(Orazio Bonetti, 18th century, marble sculpture, Baroque, Francesco Robba, Antonio Michelazzi, Udine, Friuli, Rijeka, Zadar)
Sažetak
Orazio Bonetti jedan je od brojnih furlanskih kipara djelatnih u 18. stoljeću, a koji je u Hrvatskoj bio gotovo posve nepoznat. Rodio se oko 1700. godine najvjerojatnije u Veneciji gdje je započeo školovanje da bi potom otišao u Furlaniju te Ljubljanu postavši suradnik Francesca Robbe. Zbog oskudnih dokumenata te izgubljenih radova, majstorov život i stvaralački itinerari velikim su djelom ostali nepoznati i nepovezani. Ovom prigodom Bonettiju se pripisuju kipovi u salezijanskom samostanu u San Vito al Tagliamento, crkvi San Cristoforo u Udinama, župnoj crkvi u Nogaredo di Prato i u Adegliaccu. U drugoj polovici četrdesetih godina 18. stoljeća Bonetti je s obitelji živio u Ljubljani te je ostvario suradnju s riječkim kiparom Antonijem Michelazzijem izradivši kipove na oltaru Gospe Karmelske u župnoj crkvi u Pazinu. Potom se preselio u Rijeku, da bi se nakon 1763. godine zaputio prema Dalmaciji. U Orlecu na Cresu isklesao je kipove za glavni oltar župne crkve, a 1766. mramornu dekoraciju oltara Bezgrešnog začeća u zadarskoj katedrali. Monumentalne kipove sv. Silvestra i sv. Tome, danas u Lovreću, izradio je 1768. za nekadašnju crkvu Sv. Silvestra u Zadru. Majstorova prisutnost u Zadru indirektno je potvrđena pronalaskom zapisa o smrti njegove supruge Cattarine koja je 1770. pokopana u crkvi Svete Marcele.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest, Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-human-18-85 - Barokna Rijeka (Kudiš, Nina, NadSve - UNIRI Sredstva potpore znanstvenim istraživanjima) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)