Pregled bibliografske jedinice broj: 1169174
Stavovi učitelja i nastavnika o potrebnim kompetencijama i programima umjetničkog obrazovanja za rad u nastavi
Stavovi učitelja i nastavnika o potrebnim kompetencijama i programima umjetničkog obrazovanja za rad u nastavi // Učitelj – između tradicije i suvremenosti / The teacher: between tradition and modernity / Vrcić-Mataija, Sanja ; Kalanjoš Citković, Ines (ur.).
Gospić: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2021. str. 447-462 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1169174 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učitelja i nastavnika o potrebnim kompetencijama i
programima umjetničkog obrazovanja za rad u nastavi
(Art teachers’ viewpoints on competences and art education
programmes required in art)
Autori
Licul, Nina ; Linardić , Letricija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Učitelj – između tradicije i suvremenosti / The teacher: between tradition and modernity
/ Vrcić-Mataija, Sanja ; Kalanjoš Citković, Ines - Gospić : Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2021, 447-462
ISBN
978-953-331-325-2
Skup
6. Dani Šime i Ante Starčevića: Učitelj - između tradicije i suvremenosti = The teacher between tradition and modernity
Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 24.05.2019. - 25.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
likovna pedagogija, kompetencije, kompetencije za razvoj kreativnosti, specifične kompetencije, umjetnička područja, kultura kvalitete
(art education, competences, competences for creativity develoment, specific competences, areas of art, culture of quality)
Sažetak
Kompetencijski modeli učestala su tema u području svih obrazovnih razina u proteklih nekoliko godina. Nameće se pitanje važnosti pojedinih kompetencija u umjetničkom obrazovanju proizašlih iz neposrednih iskustava učitelja i nastavnika. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi stavove učitelja likovne kulture u osnovnim i nastavnika likovne umjetnosti i likovne skupine predmeta u srednjim školama, sa svrhom poboljšanja kvalitete nastave na studijskim programima likovne pedagogije i usklađivanja programa s potrebama na tržištu rada. U radu su prikazani rezultati ispitivanja stavova učitelja i nastavnika o kompetencijama za rad u nastavi, o potrebi za dodatnim pedagoškim i umjetničkim obrazovanjem te o potrebi za obrazovanjem studenata iz različitih umjetničkih područja. U istraživanju je sudjelovao 41 učitelj likovne kulture i nastavnik likovne umjetnosti, odnosno vizualne umjetnosti i dizajna, iz Primorsko- goranske, Ličko-senjske i Istarske županije. Rezultati su pokazali visoku percepciju važnosti općih, specifičnih i kompetencija za razvoj kreativnosti. Također su pokazali da postoji najveća potreba za dodatnim obrazovanjem za rad s učenicima s posebnim odgojno- obrazovnim potrebama te za primjenu digitalne tehnologije u nastavi. Od umjetničkih područja, najveća potreba postoji za dodatnim obrazovanjem u novim medijima, internetu, web-dizajnu, grafičkom dizajnu i produkt-dizajnu. Dobiveni indikatori, uz razlike između mišljenja učitelja i nastavnika, te nastavnika likovne umjetnosti i ostalih predmeta iz umjetničkog područja, služit će kao smjernice za unapređivanje studijskih programa i razvoja kulture kvalitete.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Likovne umjetnosti