Pregled bibliografske jedinice broj: 1169118
Okrugli stol: Kurikulska reforma u Republici Hrvatskoj
Okrugli stol: Kurikulska reforma u Republici Hrvatskoj // 11. mednarodna konferenca EDUvision 2021 »Novi izzivi današnjega časa - priložnosti za vključevanje inovativnih rešitev v izobraževanje 21. stoletja«
Ljubljana, Slovenija, 2021. str. 1195-1196 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1169118 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Okrugli stol: Kurikulska reforma u Republici
Hrvatskoj
(Curricular reform in Croatia)
Autori
Miočić, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
11. mednarodna konferenca EDUvision 2021 »Novi izzivi današnjega časa - priložnosti za vključevanje inovativnih rešitev v izobraževanje 21. stoletja«
/ - , 2021, 1195-1196
ISBN
978-961-95331-6-1
Skup
11. mednarodna konferenca EDUvision 2021 »Novi izzivi današnjega časa - priložnosti za vključevanje inovativnih rešitev v izobraževanje 21. stoletja«
Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 25.11.2021. - 27.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Kurikulska reforma ; Hrvatski jezik ; Izazovi nastave
(Curricular reform ; Croatian language ; Teaching challenges)
Sažetak
Novine koje je kurikularna reforma donijela jesu načini planiranja i izvođenja nastave te vrednovanje učenika. Učiteljima je pružena autonomija kod planiranja i izvođenja nastave. Reforma je osmišljena kako bi poticala kreativnost učitelja i učenika. Donijela je novinu i u vidu administrativnog rasterećenja. Naglasak je stavljen na pripremanje nastave, a obrazac dnevne pripreme više nije strogo propisan. Ipak, sama priprema nastavnika za sat iziskuje više angažmana jer je potrebno osmisliti zanimljiv i poticajan sat s različitim aktivnostima u kojima će učenik samostalno, istraživanjem i kritičkim razmišljanjem doći do rješenja. Naglasak je na istraživačkoj i problemskoj nastavi. Nastavniku u pripremanju pomažu brojni digitalni sadržaji kojima se nastoji osuvremeniti nastavni proces i učiniti ga bližim net-generaciji. Sve više nastavnika osmišljava i vlastite digitalne materijale, a informacijsko-komunikacijska tehnologija na nastavi služi ostvarivanju određenih ishoda. Možda najveći izazov kurikularne reforme predstavlja vrednovanje, a to su pokazali i rezultati vrednovanja eksperimentalnog programa „Škola za život“ (2018/2019) koji su upućivali na potrebu za educiranjem nastavnika u tom području. U nastavi Hrvatskoga jezika novina su i izborna djela za cjelovito čitanje i tematski pristup za razliku od dosadašnjeg kronološkog pristupa. U svakom slučaju, reforma obrazovanja bila je nužna, a nastava prilagođena učenicima netgeneracije u fokus stavlja i kompetencije samih nastavnika. Nacionalni okvirni kurikuli polaze od kompetencijskog pristupa na koji se nadovezuju ishodi te na taj način daju uvid u kompetencije koje učitelj treba razviti. Obrazovanje nastavnika imperativ je za ubrzani razvoj društva znanja. Promjene u odgoju i obrazovanju iziskuju neprekidno preispitivanje postojećih i promišljanje novih strategija, programa, sadržaja, metoda i oblika rada. Učinkovitost odgoja i obrazovanja pa i provedba same reforme ovise upravo o kvaliteti nastavnika te je osnovni zadatak obrazovnih vlasti ulaganje u njihov stalan profesionalni razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski