Pregled bibliografske jedinice broj: 1168956
POJAVNOST PROBLEMA U PONAŠANJU DJECE U USTANOVAMA RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA
POJAVNOST PROBLEMA U PONAŠANJU DJECE U USTANOVAMA RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 57 (2021), 2; 73-91 doi:10.31299/hrri.57.2.5 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1168956 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
POJAVNOST PROBLEMA U PONAŠANJU DJECE U USTANOVAMA
RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA
(PREVALENCE OF BEHAVIOUR PROBLEMS IN CHILDREN WITHIN
EARLY CHILDHOOD EDUCATION AND CARE INSTITUTIONS)
Autori
Panić, Marina ; Bouillet, Dejana
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 57
(2021), 2;
73-91
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
djeca rane i predškolske dobi ; problemi u ponašanju ; procjene roditelja ; procjene odgojitelja
(early and preschool children ; behavioural problems ; parents’ assessments ; preschool teachers’ assessments)
Sažetak
Problemi u ponašanju djece rane i predškolske dobi povezani su s kasnijom socijalizacijom, prilagodbom na školu, školskim uspjehom i drugim obrazovnim postignućima u adolescentskoj i odrasloj dobi, što ukazuje na važnost pravovremenog prepoznavanja odstupanja od uobičajenog psihosocijalnog funkcioniranja i ponašanja djece. Poznato je da je za prevenciju nepovoljnih razvojnih ishoda, uključujući razvoj problema u ponašanju, ključno razdoblje do šeste godine djetetova života. Cilj je ovog istraživanja analizirati pojavnost problema u ponašanju djece rane i predškolske dobi u Republici Hrvatskoj s obzirom na spol i razvojni status djece, na temelju procjena roditelja i odgojitelja. Procijenjeno je ponašanje 447 djece u dobi od pet i šest godina u 10 hrvatskih programa ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Utvrđeno je da s učestalošću manifestiranja problema u ponašanju opada njihov udio u populaciji te da izražajnije probleme u ponašanju prema procjenama odgojitelja manifestira 7%, a prema procjenama roditelja 9% djece rane i predškolske dobi. Na uzorku ovog istraživanja nisu utvrđene razlike u procjenama učestalosti manifestiranja internaliziranih problema u ponašanju između dječaka i djevojčica, ali se pokazalo da odgojitelji i roditelji češće procjenjuju prisutnost eksternaliziranih problema u ponašanju kod dječaka u odnosu na djevojčice. Odgojitelji i roditelji procjenjuju da djeca s teškoćama u razvoju u odnosu na djecu tipičnog razvoja češće manifestiraju internalizirane probleme u ponašanju, dok razlike u procjenama učestalosti manifestiranja eksternaliziranih problema s obzirom na razvojni status djece nisu utvrđene. Ovim istraživanjem potvrđuju se mogućnosti ranog prepoznavanja problema u ponašanju djece i ukazuje se na relevantnost i povezanost procjena ponašanja djece od strane njihovih roditelja i odgojitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2019-04-2011 - Modeli odgovora na odgojno-obrazovne potrebe djece izložene riziku socijalne isključenosti u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (MORENEC) (Bouillet, Dejana, HRZZ - 2019-04) ( CroRIS)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Central and East European Online Library - CEEOL
- Education Research Abstracts Online
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- PsychINFO
- Sociological Abstracts
- DOAJ
- EBSCO
- ERIH PLUS
- Hrčak
- Nursing & Allied Health Database