Pregled bibliografske jedinice broj: 116878
Poboljšanje rezultata poslovanja hotelske industrije
Poboljšanje rezultata poslovanja hotelske industrije, 2003., doktorska disertacija, Fakultet za turistički i hotelski menadžment, Opatija, Rijeka
CROSBI ID: 116878 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poboljšanje rezultata poslovanja hotelske industrije
(Managing of Performance Improvement in the Hotel Industry)
Autori
Maškarin, Helga
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet za turistički i hotelski menadžment, Opatija
Mjesto
Rijeka
Datum
25.03
Godina
2003
Stranica
264
Mentor
Avelini Holjevac, Ivanka
Ključne riječi
rezultati poslovanja; hotelska industrija; balanced scorecard; zadovoljstvo radnika poslom
(Performance; Hotel Industry; Balanced Scorecard; Job Satisfaction)
Sažetak
Management literatura otkriva vrlo malo uvjerljivih empiričkih dokaza koji bi potkrepljivali opće prihvaćen stav da između zadovoljstva zaposlenika poslom i rezultata poslovanja poduzeća postoji direktna veza. Ova je činjenica shvaćena kao izazov i poticaj istraživanju veze između zadovoljstva zaposlenika poslom i rezultata poslovanja hotela u hrvatskoj hotelskoj industriji. U svrhu ovog istraživanja za mjerenje rezultata poslovanja usvojen je okvirni koncept Uravnoteženog sustava rezultata poslovanja ili Balanced Scorecard. Sustav, kojeg je u konačnici sačinjavalo deset pokazatelja, formiran je na osnovu stavova managera hotelskih poduzeća. Na osnovu formiranog sustava poduzeća su rangirana prema uspješnosti. Pri mjerenju zadovoljstva zaposlenika poslom primijenjen je multidimenzionalni pristup, te je tako zadovoljstvo mjereno kao: zadovoljstvo poslom koji se obavlja (samim radom), zadovoljstvo plaćom, zadovoljstvo mogućnostima napredovanja, zadovoljstvo neposredno nadređenim (šefom), zadovoljstvo kolegama na radnom mjestu, te zadovoljstvo poslom sveukupno. Rezultati su obrađeni i analizirani uz pomoć univarijatne statistike (deskriptivna statistika) i bivarijatne statistike (ANOVA, Mann Whitneyev test, Kruskal Wallisov test, Pearsonov i Spearmanov koeficijent korelacije). Istraživanje je pokazalo da između svih dimenzija zadovoljstva poslom i rezultata poslovanja hotela postoji slaba, no, statistički značajna korelacija. Niski koeficijenti korelacije između rezultata poslovanja i zadovoljstva poslom, sugeriraju, međutim, da management mora iznalaziti i druga područja u kojima će djelovati u cilju povećanja rezultata poslovanja, i to takva u kojima će ta djelovanja donositi bolje rezultate.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0116001
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija