Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 116878

Poboljšanje rezultata poslovanja hotelske industrije


Maškarin, Helga
Poboljšanje rezultata poslovanja hotelske industrije, 2003., doktorska disertacija, Fakultet za turistički i hotelski menadžment, Opatija, Rijeka


CROSBI ID: 116878 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poboljšanje rezultata poslovanja hotelske industrije
(Managing of Performance Improvement in the Hotel Industry)

Autori
Maškarin, Helga

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Fakultet za turistički i hotelski menadžment, Opatija

Mjesto
Rijeka

Datum
25.03

Godina
2003

Stranica
264

Mentor
Avelini Holjevac, Ivanka

Ključne riječi
rezultati poslovanja; hotelska industrija; balanced scorecard; zadovoljstvo radnika poslom
(Performance; Hotel Industry; Balanced Scorecard; Job Satisfaction)

Sažetak
Management literatura otkriva vrlo malo uvjerljivih empiričkih dokaza koji bi potkrepljivali opće prihvaćen stav da između zadovoljstva zaposlenika poslom i rezultata poslovanja poduzeća postoji direktna veza. Ova je činjenica shvaćena kao izazov i poticaj istraživanju veze između zadovoljstva zaposlenika poslom i rezultata poslovanja hotela u hrvatskoj hotelskoj industriji. U svrhu ovog istraživanja za mjerenje rezultata poslovanja usvojen je okvirni koncept Uravnoteženog sustava rezultata poslovanja ili Balanced Scorecard. Sustav, kojeg je u konačnici sačinjavalo deset pokazatelja, formiran je na osnovu stavova managera hotelskih poduzeća. Na osnovu formiranog sustava poduzeća su rangirana prema uspješnosti. Pri mjerenju zadovoljstva zaposlenika poslom primijenjen je multidimenzionalni pristup, te je tako zadovoljstvo mjereno kao: zadovoljstvo poslom koji se obavlja (samim radom), zadovoljstvo plaćom, zadovoljstvo mogućnostima napredovanja, zadovoljstvo neposredno nadređenim (šefom), zadovoljstvo kolegama na radnom mjestu, te zadovoljstvo poslom sveukupno. Rezultati su obrađeni i analizirani uz pomoć univarijatne statistike (deskriptivna statistika) i bivarijatne statistike (ANOVA, Mann Whitneyev test, Kruskal Wallisov test, Pearsonov i Spearmanov koeficijent korelacije). Istraživanje je pokazalo da između svih dimenzija zadovoljstva poslom i rezultata poslovanja hotela postoji slaba, no, statistički značajna korelacija. Niski koeficijenti korelacije između rezultata poslovanja i zadovoljstva poslom, sugeriraju, međutim, da management mora iznalaziti i druga područja u kojima će djelovati u cilju povećanja rezultata poslovanja, i to takva u kojima će ta djelovanja donositi bolje rezultate.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0116001

Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija


Citiraj ovu publikaciju:

Maškarin, Helga
Poboljšanje rezultata poslovanja hotelske industrije, 2003., doktorska disertacija, Fakultet za turistički i hotelski menadžment, Opatija, Rijeka
Maškarin, H. (2003) 'Poboljšanje rezultata poslovanja hotelske industrije', doktorska disertacija, Fakultet za turistički i hotelski menadžment, Opatija, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Ma\v{s}karin, Helga}, year = {2003}, pages = {264}, keywords = {rezultati poslovanja, hotelska industrija, balanced scorecard, zadovoljstvo radnika poslom}, title = {Pobolj\v{s}anje rezultata poslovanja hotelske industrije}, keyword = {rezultati poslovanja, hotelska industrija, balanced scorecard, zadovoljstvo radnika poslom}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Ma\v{s}karin, Helga}, year = {2003}, pages = {264}, keywords = {Performance, Hotel Industry, Balanced Scorecard, Job Satisfaction}, title = {Managing of Performance Improvement in the Hotel Industry}, keyword = {Performance, Hotel Industry, Balanced Scorecard, Job Satisfaction}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font