Pregled bibliografske jedinice broj: 1168641
Zdravstveni turizam u Hrvatskoj – obilježja potražnje korisnika zdravstveno turističkih usluga
Zdravstveni turizam u Hrvatskoj – obilježja potražnje korisnika zdravstveno turističkih usluga // Agroeconomia Croatica, 11 (2021), 1; 42-50 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1168641 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zdravstveni turizam u Hrvatskoj – obilježja
potražnje korisnika zdravstveno turističkih usluga
(Health tourism in Croatia - characteristics
of demand of users of health - tourism
services)
Autori
Mesić, Željka ; Hercigonja, Damian ; Hadelan, Lari ; Tomić Maksan, Marina
Izvornik
Agroeconomia Croatica (1333-2422) 11
(2021), 1;
42-50
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
zdravstveni turizam, vrste zdravstvenog turizma, zadovoljstvo ponudom
(: health tourism, types of health tourism, satisfaction with the offer)
Sažetak
Cilj rada je ispitati preferencije i ponašanje korisnika zdravstveno-turističkih usluga u Hrvatskoj te utvrditi profil korisnika s obzirom na njihova sociodemografska obilježja. Anketno ispitivanje provedeno je na uzorku od 303 ispitanika. Prema rezultatima istraživanja najviše ispitanika je upoznato s pojmom zdravstvenog turizma, pri čemu ga većina definira kao „Putovanje unutar svoje zemlje i/ili u inozemstvo zbog poboljšanja zdravlja“. Ispitanici s višim obrazovanjem i višim mjesečnim prihodima upoznatiji su s pojmom zdravstvenog turizma u odnosu na one s nižim obrazovanjem i prihodima. Od ukupnog broja ispitanika, samo trećina njih koristi zdravstvenoturističke usluge i to uglavnom jednom do dva puta godišnje. S obzirom na vrstu turizma, ispitanici najviše koriste usluge wellness i medicinskog turizma, a nešto manje usluge lječilišnog turizma (SPA). Zdravstveno- turističke usluge ispitanici u najvećoj mjeri koriste u kontinentalnoj Hrvatskoj te su s istima zadovoljni. Rezultati pokazuju da obrazovaniji ispitanici s višim mjesečnim primanjima u dobnoj skupini od 46 do 55 godina više koriste zdravstveno-turističke usluge u odnosu na mlađe ispitanike, nižeg obrazovanja te nižih prihoda. Rezultati istraživanja mogli bi pomoći pružateljima zdravstveno-turističkih usluga u vidu poboljšavanja marketinških strategija, odabira odgovarajućih kanala promocije te optimizacije određenih karakteristika ponude kako bi korisnici bili još zadovoljniji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija, Interdisciplinarne društvene znanosti