Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1168448

Znanje kao izvor konkurentske prednosti u dobra, i osiguranja održivosti u krizna vremena


Alpeza, Mirela
Znanje kao izvor konkurentske prednosti u dobra, i osiguranja održivosti u krizna vremena // Intelektualni kapital – 30 godina teorije i prakse u svijetu i Hrvatskoj / Kolaković, Marko ; Mišević, Petar (ur.).
Zagreb: Hrvatska gospodarska komora (HGK), 2021. str. 43-58


CROSBI ID: 1168448 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Znanje kao izvor konkurentske prednosti u dobra, i osiguranja održivosti u krizna vremena
(Knowledge as a Source of Competitive Advantage in Good, and Ensuring Sustainability in Times of Crisis)

Autori
Alpeza, Mirela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Intelektualni kapital – 30 godina teorije i prakse u svijetu i Hrvatskoj

Urednik/ci
Kolaković, Marko ; Mišević, Petar

Izdavač
Hrvatska gospodarska komora (HGK)

Grad
Zagreb

Godina
2021

Raspon stranica
43-58

ISBN
978-953-7622-92-3

Ključne riječi
znanje ; intelektualni kapital ; konkurentska prednost ; organizacijski dizajn ; COVID-19
(knowledge ; intelectual capital ; competitive advantate ; organisational design ; COVID-19)

Sažetak
Ključ uspjeha poslovanja poduzeća leži u uspostavljanju i održavanju konkurentske prednosti na tržištu. Najvažniji strateški resurs poduzeća je znanje, odnosno sposobnost kreiranja, dijeljenja i primjene znanja, jer upravo znanje omogućuje poduzećima da kombiniranjem resursa na nov i jedinstven način razviju održivu konkurentsku prednost. S ciljem ostvarivanja i zadržavanja konkurentske prednosti na tržištu, poduzeća pokušavaju regrutirati i zadržati najkvalitetnije zaposlenike, te kreirati organizacijsku strukturu i kulturu u kojoj će oni pružiti svoj maksimalni doprinos. DEPSO model prikazuje ključna područja organizacijskog dizajna u kojem menadžment treba intervenirati kako bi maksimizirao utilizaciju intelektualnog kapitala na svim organizacijskim razinama u svrhu osiguranja konkurentske prednosti na tržištu. Uvjeti krize uzrokovane pandemijom virusa COVID-19 promijenili su iz korijena poslovno okruženje učinivši ga kompleksnijim i neizvjesnijim nego ikada do sada. Cilj rada je provjeriti aktualnost DEPSO modela u uvjetima krize uzrokovane pandemijom u kojoj borbu za konkurentsku prevlast zamijenjuju izazovi osiguravanja održivosti poslovanja. Rezultati kvalitativnog istraživanja provedenog među (su)vlasnicima i top menadžerima malih i srednjih poduzeća u Hrvatskoj ukazuju na značajne prilagodbe u organizacijskom dizajnu kao reakciju na krizu, te visoku razinu očekivane i realizirane kontribucije zaposlenika na različitim organizacijskim razinama u pronalasku adekvatnog odgovora poduzeća na novonastale uvjete u okruženju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Mirela Alpeza (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.hgk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Alpeza, Mirela
Znanje kao izvor konkurentske prednosti u dobra, i osiguranja održivosti u krizna vremena // Intelektualni kapital – 30 godina teorije i prakse u svijetu i Hrvatskoj / Kolaković, Marko ; Mišević, Petar (ur.).
Zagreb: Hrvatska gospodarska komora (HGK), 2021. str. 43-58
Alpeza, M. (2021) Znanje kao izvor konkurentske prednosti u dobra, i osiguranja održivosti u krizna vremena. U: Kolaković, M. & Mišević, P. (ur.) Intelektualni kapital – 30 godina teorije i prakse u svijetu i Hrvatskoj. Zagreb, Hrvatska gospodarska komora (HGK), str. 43-58.
@inbook{inbook, author = {Alpeza, Mirela}, year = {2021}, pages = {43-58}, keywords = {znanje, intelektualni kapital, konkurentska prednost, organizacijski dizajn, COVID-19}, isbn = {978-953-7622-92-3}, title = {Znanje kao izvor konkurentske prednosti u dobra, i osiguranja odr\v{z}ivosti u krizna vremena}, keyword = {znanje, intelektualni kapital, konkurentska prednost, organizacijski dizajn, COVID-19}, publisher = {Hrvatska gospodarska komora (HGK)}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Alpeza, Mirela}, year = {2021}, pages = {43-58}, keywords = {knowledge, intelectual capital, competitive advantate, organisational design, COVID-19}, isbn = {978-953-7622-92-3}, title = {Knowledge as a Source of Competitive Advantage in Good, and Ensuring Sustainability in Times of Crisis}, keyword = {knowledge, intelectual capital, competitive advantate, organisational design, COVID-19}, publisher = {Hrvatska gospodarska komora (HGK)}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font