Pregled bibliografske jedinice broj: 1168448
Znanje kao izvor konkurentske prednosti u dobra, i osiguranja održivosti u krizna vremena
Znanje kao izvor konkurentske prednosti u dobra, i osiguranja održivosti u krizna vremena // Intelektualni kapital – 30 godina teorije i prakse u svijetu i Hrvatskoj / Kolaković, Marko ; Mišević, Petar (ur.).
Zagreb: Hrvatska gospodarska komora (HGK), 2021. str. 43-58
CROSBI ID: 1168448 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Znanje kao izvor konkurentske prednosti u dobra, i osiguranja
održivosti u krizna vremena
(Knowledge as a Source of Competitive Advantage in Good, and
Ensuring Sustainability in Times of Crisis)
Autori
Alpeza, Mirela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Intelektualni kapital – 30 godina teorije i prakse u svijetu i Hrvatskoj
Urednik/ci
Kolaković, Marko ; Mišević, Petar
Izdavač
Hrvatska gospodarska komora (HGK)
Grad
Zagreb
Godina
2021
Raspon stranica
43-58
ISBN
978-953-7622-92-3
Ključne riječi
znanje ; intelektualni kapital ; konkurentska prednost ; organizacijski dizajn ; COVID-19
(knowledge ; intelectual capital ; competitive advantate ; organisational design ; COVID-19)
Sažetak
Ključ uspjeha poslovanja poduzeća leži u uspostavljanju i održavanju konkurentske prednosti na tržištu. Najvažniji strateški resurs poduzeća je znanje, odnosno sposobnost kreiranja, dijeljenja i primjene znanja, jer upravo znanje omogućuje poduzećima da kombiniranjem resursa na nov i jedinstven način razviju održivu konkurentsku prednost. S ciljem ostvarivanja i zadržavanja konkurentske prednosti na tržištu, poduzeća pokušavaju regrutirati i zadržati najkvalitetnije zaposlenike, te kreirati organizacijsku strukturu i kulturu u kojoj će oni pružiti svoj maksimalni doprinos. DEPSO model prikazuje ključna područja organizacijskog dizajna u kojem menadžment treba intervenirati kako bi maksimizirao utilizaciju intelektualnog kapitala na svim organizacijskim razinama u svrhu osiguranja konkurentske prednosti na tržištu. Uvjeti krize uzrokovane pandemijom virusa COVID-19 promijenili su iz korijena poslovno okruženje učinivši ga kompleksnijim i neizvjesnijim nego ikada do sada. Cilj rada je provjeriti aktualnost DEPSO modela u uvjetima krize uzrokovane pandemijom u kojoj borbu za konkurentsku prevlast zamijenjuju izazovi osiguravanja održivosti poslovanja. Rezultati kvalitativnog istraživanja provedenog među (su)vlasnicima i top menadžerima malih i srednjih poduzeća u Hrvatskoj ukazuju na značajne prilagodbe u organizacijskom dizajnu kao reakciju na krizu, te visoku razinu očekivane i realizirane kontribucije zaposlenika na različitim organizacijskim razinama u pronalasku adekvatnog odgovora poduzeća na novonastale uvjete u okruženju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija