Pregled bibliografske jedinice broj: 1168273
Primjena optimizacije u online trgovanju - primjer poduzeća u sjevernoj Hrvatskoj PRIMJENA OPTIMIZACIJE U ONLINE TRGOVANJU - PRIMJER PODUZEĆA U SJEVERNOJ HRVATSKOJ
Primjena optimizacije u online trgovanju - primjer poduzeća u sjevernoj Hrvatskoj PRIMJENA OPTIMIZACIJE U ONLINE TRGOVANJU - PRIMJER PODUZEĆA U SJEVERNOJ HRVATSKOJ // Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin, 32 (2021), 59-78 doi:10.21857/y54jofk0dm (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1168273 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena optimizacije u online trgovanju - primjer
poduzeća u sjevernoj Hrvatskoj
PRIMJENA OPTIMIZACIJE U ONLINE TRGOVANJU - PRIMJER
PODUZEĆA U SJEVERNOJ HRVATSKOJ
(USAGE OF OPTIMIZATION IN ONLINE TRADING – EXAMPLE OF
COMPANIES IN NORTHERN CROATIA)
Autori
Gašparić, Karla ; Gregurec, Iva ; Dobrinić, Damir
Izvornik
Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin (0352-9509) 32
(2021);
59-78
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
digitalni marketing ; online trgovanje ; SEM ; PPC ; SEO ; sjeverna Hrvatska
(digital marketing ; online trading ; SEM ; PPC ; SEO ; SEO ; Northern Croatia)
Sažetak
Internet se u ranijim fazama svog nastanka koristio u specifične svrhe poput razmjene informacija unutar velikih poduzeća ili državnih ustanova. Proširenjem dostupnosti krajnjim korisnicima povećavao se i broj informacija koje su se na internetu mogle pronaći. Kako bi korisnici mogli brzo i jednostavno pronaći za njih relevantnu informaciju koriste se tražilice. Korištenjem tražilica u prvi plan vlasnici web stranica stavljaju optimizaciju za tražilice, što je ujedno i fokus ovog rada. Analizom dostupnih sekundarnih izvora podataka postavljena je teorijska osnova pojma i uloge optimizacije, kao i osnovnih dijelova i tipova optimizacije za tražilice. U sklopu empirijskog istraživanja stvoren je anketni upitnik pomoću kojeg je provedeno kvantitativno istraživanje na mikro i malim poduzećima u sjevernoj Hrvatskoj. Anketni upitnik odaslan na e-poštu stručnjaka (za digitalni marketing ili marketing općenito) 52 poduzeća, od čega je 10 stručnjaka u potpunosti odgovorilo na sva pitanja te je na njihovim odgovorima provedena statistička analiza. Cilj je rada spoznati razinu korištenja optimizacije za tražilice kod poduzeća koja posluju na sjeveru Hrvatske uključujući i upoznatost sa samim pojmom optimizacije. Temeljem dobivenih rezultata može se zaključiti kako su poduzeća većinom upoznata sa pojmom optimizacije, te istu koriste u svom poslovanju. No, iako koriste brojne faktore koji su važni za povećanje pozicije na tražilicama ipak svjesnost prednosti i uloge optimizacije u poslovanju još uvijek nije u potpunosti formirana.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Izdavač: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti,
Zagreb
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet organizacije i informatike, Varaždin