Pregled bibliografske jedinice broj: 1168211
Transformacijska uloga nastavnika u uvjetima nastave na daljinu
Transformacijska uloga nastavnika u uvjetima nastave na daljinu // Zbornik sveučilišta Libertas, 6 (2021), 6; 29-50 (recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 1168211 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Transformacijska uloga nastavnika u uvjetima nastave
na daljinu
(The transformational role of teachers in the
conditions of distance learning)
Autori
Zoretić, Gordana ; Čižmek Vujnović, Ondina ; Ilić Mladen
Izvornik
Zbornik sveučilišta Libertas (2584-5055) 6
(2021), 6;
29-50
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
nastavnik, kompetencijski profil nastavnika, nastavničke kompetencije, nastavni proces, nastavničke funkcije, stil nastavničkog vodstva
(teacher, teacher competence profile, teacher competencies, teaching process, teaching functions, teacher leadership style)
Sažetak
Na ulaganju u kvalitetu ljudskog potencijala, a time i u sustav obrazovanja. Cjeloživotnim učenjem pojedincima je omogućeno usavršavanje postojećih i razvoj novih kompetencija. Nastavnici su nositelji promjena, imaju veliku odgovornost za provedbu nastavnog procesa, za odabir pristupa poučavanju, što će u konačnici utjecati na studentova postignuća. Zbog toga je važno ulagati u razvoj nastavničkih kompetencija. Očekuje se da budu spremni prilagoditi se promjenama, da sami budu nositelji promjena i u skladu s time mijenjaju svoje uloge. Upravo je nastava na daljinu tijekom pandemije od nastavnika zahtijevala novu ulogu, stil vodstva te drugačiji pristup poučavanju. O radu tijekom akademske godine 2020./2021. autori su proveli istraživanje među nastavnicima visokoškolskih ustanova. Cilj je bio pokazati da se u uvjetima nastave na daljinu povećavanjem potreba za primjenom nastavničkih digitalnih kompetencija smanjuju potrebe za primjenom nastavničkih socijalnih kompetencija. Rezultati su u nastavku. Ključne riječi: nastavnik, kompetencijski profil nastavnika, nastavničke kompetencije, nastavni proces, nastavničke funkcije, stil nastavničkog vodstva
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)