Pregled bibliografske jedinice broj: 1168197
Stavovi i razmišljanja učenika o prirodnoj i kulturnoj baštini
Stavovi i razmišljanja učenika o prirodnoj i kulturnoj baštini // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 70 (2021), 2; 159-176 doi:10.38003/sv.70.2.7 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1168197 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi i razmišljanja učenika o prirodnoj i
kulturnoj baštini
(Students’ Attitudes to and Thoughts on Natural and
Cultural Heritage)
Autori
Dubravka Kuščević
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 70
(2021), 2;
159-176
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
identitet, poznavanje baštine, zaštita
(identity, knowledge of heritage, protection)
Sažetak
Kulturna i prirodna baština bogatstvo je naroda kojemu pripada te jedan od ključnih elemenata za stvaranje nacionalnoga kulturnog identiteta i afirmacije u procesu globalizacije društva. Cilj istraživanja bio je ispitati stavove, informiranost i razmišljanja učenika osnovnih i srednjih škola o prirodnoj i kulturnoj baštini. U istraživanju je sudjelovalo 322 ispitanika iz osnovnih i srednjih škola Splitsko-dalmatinske, Šibensko-kninske i Zagrebačke županije. Analiza rezultata ukazuje na to da učenici srednjih škola iskazuju bolje poznavanje kulturne i prirodne baštine zavičaja te viši stupanj zainteresiranosti za upoznavanje tih sadržaja nego učenici završnih razreda osnovne škole. Također, više prepoznaju vrijednost pridavanja značaja tim temama u okviru rada odgojno-obrazovnih ustanova i u okviru različitih nastavnih predmeta. Usto, srednjoškolci izražavaju veću svijest o važnosti očuvanja kulturne baštine te njezine povezanosti s razvojem gospodarstva i očuvanjem nacionalnog identiteta nego učenici osnovnih škola. Nije bilo razlika među učenicima po pitanju utjecaja kulturne baštine na poticanje njihove kreativnosti, no pokazalo se da je češće posjećivanje arheoloških institucija povezano s višim interesom za sadržaje baštine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts