Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1168088

Interkulturizam u obrazovanju. Značenje za religijskopedagošku praksu i stjecanje kompetencija nastavnika vjeronauka


Filipović, Ana Thea
Interkulturizam u obrazovanju. Značenje za religijskopedagošku praksu i stjecanje kompetencija nastavnika vjeronauka // Diacovensia : teološki prilozi, 29 (2021), 4; 541-561 doi:10.31823/d.29.4.4 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1168088 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Interkulturizam u obrazovanju. Značenje za religijskopedagošku praksu i stjecanje kompetencija nastavnika vjeronauka
(Interculturalism in Education: Significance for Religious-Pedagogical Practice and Acquiring Competencies of Religious Education Teachers)

Autori
Filipović, Ana Thea

Izvornik
Diacovensia : teološki prilozi (1330-2655) 29 (2021), 4; 541-561

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
razvoj interkulturizma, religijska pedagogija, interkulturno obrazovanje, interkulturno učenje, interkulturna kompetencija, međureligijsko učenje, međureligijska kompetencija
(development of interculturalism, religious education, intercultural education, intercultural learning, intercultural competence, interreligious learning, interreligious competence)

Sažetak
Što je interkulturizam i koje je njegovo značenje u obrazovanju? Kako se problematika interkulturnoga odgoja i obrazovanja profilira u kontekstu religijskopedagoške misli i prakse? Zašto je interkulturno obrazovanje važno i za izobrazbu nastavnika vjeronauka? Na postavljena pitanja nastoji se odgovoriti polazeći od temeljnih pojmova i perspektiva te moguće važnosti teme za hrvatski kontekst. Članak se usredotočuje na razvoj ideje interkulturizma kao pedagoškoga koncepta koji izrasta iz problematike američkoga društva u prvoj polovini 20. stoljeća, kao i njegovu recepciju u tamošnjoj religijskoj pedagogiji. Zatim prikazuje razvoj interkulturnoga obrazovanja u Europi u drugoj polovini 20. stoljeća i njegovu religijskopedagošku relevantnost. Potom izlaže novije socijalnofilozofsko utemeljenje interkulturizma, koje ga povezuje s ljudskim pravima te etikom i politikom priznavanja različitosti. Na toj osnovi elaborira značenje interkulturizma za izobrazbu i kompetencije nastavnika, a posebno nastavnika vjeronauka u odnosu na interkulturno i međureligijsko učenje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Teologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)

Napomena
Abstract: What is interculturalism and what is its
significance in education? How is the
issue of intercultural education profiled in the
context of religious-pedagogical thought
and practice? Why is intercultural education also
important for the training of religious
education teachers? We try to answer these
questions starting from basic concepts and
perspectives and the possible importance of the
topic for the Croatian context. The article
focuses on the development of the idea of
interculturalism as a pedagogical concept
emerging from the problems of American society in
the first half of the 20th century and
its reception in the religious pedagogy of the
place. It then shows the development of
intercultural education in Europe in the second
half of the 20th century and its religious-
pedagogical relevance. The article then presents
the newer socio-philosophical foundation
of interculturalism which connects it with human
rights and the ethics and politics of
recognition of diversity. On this basis, it
elaborates the significance of interculturalism
for the education and competencies of teachers,
especially religious education teachers with
regard to intercultural and interreligious
learning.



POVEZANOST RADA


Projekti:
HRZZ-IP-2019-04-3661 - Doprinos religijskog obrazovanja suživotu u multikulturalnome društvu (RELIGOBRAZ) (Razum, Ružica, HRZZ - 2019-04) ( CroRIS)

Ustanove:
Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ana Filipović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Filipović, Ana Thea
Interkulturizam u obrazovanju. Značenje za religijskopedagošku praksu i stjecanje kompetencija nastavnika vjeronauka // Diacovensia : teološki prilozi, 29 (2021), 4; 541-561 doi:10.31823/d.29.4.4 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Filipović, A. (2021) Interkulturizam u obrazovanju. Značenje za religijskopedagošku praksu i stjecanje kompetencija nastavnika vjeronauka. Diacovensia : teološki prilozi, 29 (4), 541-561 doi:10.31823/d.29.4.4.
@article{article, author = {Filipovi\'{c}, Ana Thea}, year = {2021}, pages = {541-561}, DOI = {10.31823/d.29.4.4}, keywords = {razvoj interkulturizma, religijska pedagogija, interkulturno obrazovanje, interkulturno u\v{c}enje, interkulturna kompetencija, me\djureligijsko u\v{c}enje, me\djureligijska kompetencija}, journal = {Diacovensia : teolo\v{s}ki prilozi}, doi = {10.31823/d.29.4.4}, volume = {29}, number = {4}, issn = {1330-2655}, title = {Interkulturizam u obrazovanju. Zna\v{c}enje za religijskopedago\v{s}ku praksu i stjecanje kompetencija nastavnika vjeronauka}, keyword = {razvoj interkulturizma, religijska pedagogija, interkulturno obrazovanje, interkulturno u\v{c}enje, interkulturna kompetencija, me\djureligijsko u\v{c}enje, me\djureligijska kompetencija} }
@article{article, author = {Filipovi\'{c}, Ana Thea}, year = {2021}, pages = {541-561}, DOI = {10.31823/d.29.4.4}, keywords = {development of interculturalism, religious education, intercultural education, intercultural learning, intercultural competence, interreligious learning, interreligious competence}, journal = {Diacovensia : teolo\v{s}ki prilozi}, doi = {10.31823/d.29.4.4}, volume = {29}, number = {4}, issn = {1330-2655}, title = {Interculturalism in Education: Significance for Religious-Pedagogical Practice and Acquiring Competencies of Religious Education Teachers}, keyword = {development of interculturalism, religious education, intercultural education, intercultural learning, intercultural competence, interreligious learning, interreligious competence} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font