Pregled bibliografske jedinice broj: 1168071
Hrvatska metodika geografije i edukacijska geografija u posljednjih pet desetljeća
Hrvatska metodika geografije i edukacijska geografija u posljednjih pet desetljeća // Hrvatski geografski glasnik, 83 (2021), 2; 103-132 doi:10.21861/HGG.2021.83.02.05 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1168071 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatska metodika geografije i edukacijska
geografija u posljednjih pet desetljeća
(Teaching methodology of geography and educational
geography in Croatia over the last fifty years)
Autori
Ivić, Ivan ; Vuk, Ružica
Izvornik
Hrvatski geografski glasnik (1331-5854) 83
(2021), 2;
103-132
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
nastava geografije, metodika geografije, edukacijska geografija, kurikulum, hrvatska
(geography teaching, teaching methodology of geography, educational geography, curriculum, Croatia)
Sažetak
Metodika geografije razmjerno je mlada znanstvena disciplina unutar znanstvenoga polja geografije koja tek u posljednjih nekoliko desetljeća doživljava svoju punu znanstvenu afirmaciju. U prvim desetljećima znanstvena produkcija bila je usmjerena na radove koji primarno problematiziraju nastavu geografije, ali daljnji razvoj discipline upućuje na tendencije izdvajanja edukacijske geografije kao zasebna znanstvenoga sklopa i grane unutar navedenoga polja. S obzirom na navedeno stvara se potreba rekapitulacije znanstvene produkcije i najvažnijih spoznaja ove geografske znanstvene discipline u posljednjih pedeset godina. Pregled znanstvenih i znanstveno-stručnih radova metodike geografije i edukacijske geografije upućuje na svojevrsnu tematsku i metodološku promjenu paradigme koja počinje zahvaćati teme i objekte istraživanja znatno šire od učionice i nastave geografije. Primjetna promjena prevladavajućega znanstvenog interesa s pitanja kurikuluma i organizacije nastave prema istraživanjima ljudskih potencijala, organizacije obrazovne funkcije u prostoru te postignuća učenika upućuje na kontinuiran i stabilan razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Geografija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus