Pregled bibliografske jedinice broj: 1167978
Kreiranje poticajnog okruženja za učenje i kompetencije studenata
Kreiranje poticajnog okruženja za učenje i kompetencije studenata // Poticajno okruženje za učenje: razvoj kompetencija studenata / Pejić Papak, Petra ; Zuljan, Darjo ; Vujičić, Lidija (ur.).
Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2021. str. 12-29
CROSBI ID: 1167978 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kreiranje poticajnog okruženja za učenje i
kompetencije studenata
(Creating a Stimulating Environment for Learning and
Students´Competencies)
Autori
Pejić Papak, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Poticajno okruženje za učenje: razvoj kompetencija studenata
Urednik/ci
Pejić Papak, Petra ; Zuljan, Darjo ; Vujičić, Lidija
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2021
Raspon stranica
12-29
ISBN
978-953-7917-36-4
Ključne riječi
okruženje za učenje, poučavanje, profesionalne kompetencije, studenti, učenje
(learning, teaching, learning environment, professional competencies, students)
Sažetak
Suvremeni pristup učenju i podučavanju naglasak stavlja na aktivno učenje učenika, ostvarivanje ishoda učenja i produktivnu primjenu znanja. Učenje i poučavanje povezani su procesi u radu učitelja i aktivnih učenika u svim etapama nastavnog sata. Okruženje koje potiče učenje usmjereno je na spoznajni, emocionalni, društveni i tjelesni razvoja učenika te se prilagođava individualnim potrebama učenika. Od učitelja se očekuje da kreira poticajno okruženje primjenjujući različite metode i oblike suradničkog rada, istraživačke aktivnosti kojima potiče aktivno učenje učenika. Učitelji su kontinuirano pozvani na unapređivanje svojih profesionalnih kompetencija, stjecanje novih kompetencija, cjeloživotno učenje kako bi uspješno unapređivali nastavnu praksu. Potrebno je obrazovati učitelje da budu refleksivni praktičari koji preispituju svoj rad, promišljaju o vlastitim stavovima i rješenjima problema u praksi, a da pritom uvažavaju potrebe učenika i okruženja te se prilagođavaju njima. Anketnim su upitnikom istraženi stavovi studenata Učiteljskog studija (N= 131) o značaju kompetencija za učenje i poučavanje te o procjeni razine stečenih kompetencija tijekom studija za učenje i poučavanje. Dobiveni rezultati ukazuju na to da studenti pridaju velik značaj svim kompetencijama u području učenja i poučavanja, osobito prilagodbi pristupa, metoda i nastavnih strategija individualnim mogućnostima i interesima učenika, uvjetima za optimalan razvoj učenika uz poznavanje razvojnih karakteristika učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija