Pregled bibliografske jedinice broj: 1167838
Segmentiranje posjetitelja Nacionalnog parka Krka prema odabranim obilježjima dolaska
Segmentiranje posjetitelja Nacionalnog parka Krka prema odabranim obilježjima dolaska // Proceedings Polytechnic of Šibenik
Šibenik, Hrvatska, 2021. str. 244-253 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1167838 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Segmentiranje posjetitelja Nacionalnog parka Krka
prema odabranim obilježjima dolaska
(SEGMENTATION OF KRKA NATIONAL PARK VISITORS
ACCORDING TO SELECTED ARRIVAL
CHARACTERISTICS)
Autori
Beljo, Ivana ; Perišić, Ana ; Sladić, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Proceedings Polytechnic of Šibenik
/ - , 2021, 244-253
Skup
5. međunarodna konferencija "Izazovi današnjice" = 5th International Conference "Challenges of Today" (COT 2021)
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 07.10.2021. - 09.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
klaster, segmentacija posjetitelja, zaštićena područja, turizam, Nacionalni park Krka
(cluster, visitor segmentation, protected areas, tourism, Krka National Park)
Sažetak
Zaštićena područja zbog svojih prirodnih ljepota, bogatstva i raznolikosti privlače velik broj posjetitelja, stoga upravljanje posjetiteljima predstavlja velik izazov menadžmentu javnih ustanova zaštićenih područja. Dodatan izazov predstavljaju njihove dvije glavne i oprečne funkcije: zaštitna funkcija usmjerena na očuvanje izvornih prirodnih i krajobraznih vrijednosti zaštićenog područja i turistička funkcija. Ovaj rad oslanja se na primarno istraživanje strukture i stavova posjetitelja Nacionalnog parka Krka provedenog u 2019. godini. Cilj rada bio je provesti segmentaciju tržišta, utvrditi temeljne razlike među segmentima te provesti usporedbu s obzirom na zadovoljstvo elementima ponude parka. Segmentiranje posjetitelja u klastere sličnih obilježja dolaska doprinosi boljem razumijevanju tržišta te upravljanju posjetiteljima kao i samom upravljanju turističkom funkcijom nacionalnog parka. Analizirana su odabrana obilježja dolaska posjetitelja: motivacija posjetitelja za dolazak opisana putem deset različitih motiva dolaska, vrijeme donošenja odluke o posjeti, učestalost posjete ostalim zaštićenim područjima te percepcija Nacionalnog parka Krka. Prema navedenim obilježjima dolaska posjetitelja izvršena je segmentacija primjenom klaster analize gdje je kao optimalno odabrano rješenje s četiri klastera. Klaster analiza provedena je nehijerarhijskom metodom particioniranjem oko medoida i primjenom Gower udaljenosti. Nakon provedene analize varijance utvrđeno je kako se klasteri statistički značajno razlikuju i u razini zadovoljstva ponudom parka koje je uspoređeno posebno za 19 različitih elemenata ponude nacionalnog parka.
Izvorni jezik
Hrvatski