Pregled bibliografske jedinice broj: 1167751
Socijalna marginalizacija učenika s invaliditetom u redovnoj školi
Socijalna marginalizacija učenika s invaliditetom u redovnoj školi // Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti odgoju i obrazovanju, Zbornik radova s 1. Međunarodne umjetničke i znanstvene konferencije / Ileš, Tatjana ; Sabljar, Mirna (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 737-752 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1167751 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalna marginalizacija učenika s invaliditetom u redovnoj školi
(Social Exclusion of Students with Physical Disability in Regular School)
Autori
Pongračić, Luka ; Marinac, Ana Maria
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti odgoju i obrazovanju, Zbornik radova s 1. Međunarodne umjetničke i znanstvene konferencije
/ Ileš, Tatjana ; Sabljar, Mirna - Osijek : Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021, 737-752
Skup
1. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 05.12.2019. - 06.12.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
diskriminacija, etnografija školovanja, inkluzija, predrasude, specijalna pedagogija, učenici s posebnim potrebama
(discrimination, ethnography of schooling, inclusion, prejudice, special needs education, students with special needs)
Sažetak
Osobe s invaliditetom u Hrvatskoj se često obilježavanju kao socijalno marginalizirana skupina te se svakodnevno susreću s nerazumijevanjem okoline. Učenici s invaliditetom u osnovnim i srednjim školama često su diskriminirani te su im uskraćene mnoge obrazovne mogućnosti i pravo na jednake uvjete obrazovanja. Neprilagođenost školskih zgrada učenicima s invaliditetom veliki je problem koji im otežava školovanje. Cilj je ovoga rada otkriti probleme s kojima su se tijekom školovanja susretali učenici s invaliditetom te razinu njihove socijalne marginalizacije u školi i razredu od strane vršnjaka, nastavnika i ostalih učenika. Metodologija ovoga kvalitativnog istraživanja sastoji se od provedenih 15 strukturiranih intervjua s učenicima i osobama s invaliditetom u životnoj dobi od 7 do 47 godina. Intervjuom je provjereno iskustvo koje su stekli u redovnoj školi, s posebnim naglaskom na socijalnu marginalizaciju te uskraćivanje jednakih mogućnosti uslijed invaliditeta. Rezultati ovoga istraživanja pokazuju da se većina kazivača u školi susrela s institucionalnom i vršnjačkom diskriminacijom, a više je od polovice kazivača doživjelo vrijeđanje od strane drugih učenika zbog svojih posebnih potreba. Učenici iz njihova razreda te škole prema kazivačima su se odnosili ‘dobro’. S druge su strane kazivači po pitanju odnosa prema njima i količini pružene pomoći od strane nastavnika te stručnih suradnika podijeljeni na one koji su uvijek dobili pomoć, one koji su morali pitati za pomoć te one kojima je pomoć bila uskraćena. Nitko osim najmlađega kazivača nije imao asistenta u nastavi jer asistenti u nastavi tada nisu bili obvezni. Svi kazivači navode kako zgrada škole koju su pohađali nije bila pristupačna, a polovica kazivača smatra kako su im bili dostupni svi potrebni didaktički materijali. Kao najveće probleme s kojima su se susreli tijekom školovanja kazivači su istaknuli marginalizaciju od strane drugih učenika, a ponekad i nastavnika te stručnih suradnika i arhitektonsku neprilagođenost školskih zgrada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Slavonskom Brodu