Pregled bibliografske jedinice broj: 1167492
Analiza digitalne prisutnosti nacionalnih franšiznih udruga
Analiza digitalne prisutnosti nacionalnih franšiznih udruga // Obrazovanje za poduzetništvo - E4E, 11 (2021), 2; 51-66 doi:10.38190/ope.11.2.6 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1167492 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza digitalne prisutnosti nacionalnih franšiznih
udruga
(ANALYSIS OF DIGITAL PRESENCE OF NATIONAL
FRANCHISE ASSOCIATIONS)
Autori
Kukec, Ljiljana ; Erceg, Aleksandar
Izvornik
Obrazovanje za poduzetništvo - E4E (1849-7845) 11
(2021), 2;
51-66
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
franšize, franšizno poslovanje, franšizne udruge, Internet, digitalna prisutnost
(franchises, franchise business, franchise associations, the Internet, digital presence)
Sažetak
Osnove franšiznog odnosa su prijenos know-howa, poslovnih tajni, specifičnih procedura i mentorstva od strane davatelja franšize u zamjenu za financijsku kompenzaciju. Franšiza kao marketinški model za brzo geografsko širenje i umrežavanje nudi podjelu rizika, bolje i brže pozicioniranje i bolju konkurentnost. U tom složenom procesu značajnu ulogu imaju nacionalne franšizne udruge koje kroz svoje aktivnosti okupljaju glavne dionike franšiznog poslovnog modela, educiraju tržište i poduzetnike o franšizi, promoviraju i potiču razvoj franšiznog sektora. Cilj ovog istraživanja je dublji uvid u digitalne aktivnosti nacionalnih franšiznih udruga u svrhu ostvarenja njihovih ciljeva. Okosnica istraživanja su web stranice, ali i ostali kanali komunikacije povezani uz web stranice nacionalnih udruga. U okviru istraživanja za ove je potrebe korišten adaptirani model baziran na tri modela (Martinez & Gauchi, 2010 ; Rao & Frazer, 2005 ; Stefanović & Stanković, 2014). Redizajnirani model evaluacije web stranica nacionalnih udruga fokusiran je na obim informacija koje se pružaju, njihovu korisnost, jednostavnost upotrebe stranice i promotivne aktivnosti na stranici. Značaj ovog istraživanja je dvojak. U prvom redu značaj je u adaptiranom modelu za istraživanje digitalne prisutnosti nacionalnih franšiznih udruga, dok je drugi značaj komparativna analiza njihova odnosa s nekim tržišnim indikatorima. Rezultati istraživanja daju doprinos teorijskom istraživanju franšiznog sektora u Europi i mogu biti okvir i osnova za daljnja istraživanja na nacionalnim razinama. Oni također daju dublje poimanje digitalne prisutnosti nacionalnih udruga u franšiznom poslovanju, što je dovelo do određenih zaključaka koji mogu poslužiti za bolje korištenje digitalnih alata za razvoj nacionalnih udruga i doprinos franšiznom poslovanju u svijetu. Konačni cilj istraživanja je doprinos iskorištavanju svih mogućnosti za promoviranje franšiznog poslovnog modela kao poluge za razvoj održivog poduzetništva i zapošljavanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek