Pregled bibliografske jedinice broj: 1167352
Unaprjeđenje rezilijentnosti edukacijom potaknuto potresom i pandemijom
Unaprjeđenje rezilijentnosti edukacijom potaknuto potresom i pandemijom // Politehnika, 5 (2021), 2; 49-58 doi:10.36978/cte.5.2.5 (recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 1167352 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Unaprjeđenje rezilijentnosti edukacijom potaknuto potresom i pandemijom
(Improving resilience through education driven by earthquakes and pandemics)
Autori
Čolja-Hršak, Zlatica ; Runko Luttenberger, Lidija
Izvornik
Politehnika (2584-5373) 5
(2021), 2;
49-58
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
rezilijentnost ; potres ; prirodne katastrofe ; COVID-19 ; edukacija
(resilience ; earthquake ; natural disasters ; COVID-19 ; education)
Sažetak
Napredak u tehnici i prirodnim znanostima usmjeren smanjenju rizika od nepogoda pruža znanja o mehanizmima prirodnih opasnosti, uključujući procese koji ih pretvaraju u katastrofe. Takva znanstvena saznanja nude rješenja za izbjegavanje ranjivosti infrastrukture i društva. Područje Republike Hrvatske nalazi se na tektonski vrlo aktivnom području, čiju aktivnost dokazuju mnogi potresi zabilježeni kroz povijest. Depresivnost, posttraumatski stresni poremećaj, anksioznost i razni strahovi, najčešće su posljedice koje potres ostavlja na djeci i mladima. Rezilijentnost je sposobnost pojedinca da primjereno odgovori na stres koja se uči, vježba i razvija, pri čemu važnu ulogu imaju škola i edukacija. Djeca moraju znati da su potresi prirodne pojave i da se pojavljuju iznenada, ali isto tako moraju znati kako se ponašati ako do njih dođe, obzirom da živimo na seizmički aktivnom području. Stoga treba od najranije dobi djecu educirati i pripremati na mogućnost pojave potresa ali i drugih prirodnih katastrofa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne tehničke znanosti