Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1167352

Unaprjeđenje rezilijentnosti edukacijom potaknuto potresom i pandemijom


Čolja-Hršak, Zlatica; Runko Luttenberger, Lidija
Unaprjeđenje rezilijentnosti edukacijom potaknuto potresom i pandemijom // Politehnika, 5 (2021), 2; 49-58 doi:10.36978/cte.5.2.5 (recenziran, članak, stručni)


CROSBI ID: 1167352 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Unaprjeđenje rezilijentnosti edukacijom potaknuto potresom i pandemijom
(Improving resilience through education driven by earthquakes and pandemics)

Autori
Čolja-Hršak, Zlatica ; Runko Luttenberger, Lidija

Izvornik
Politehnika (2584-5373) 5 (2021), 2; 49-58

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
rezilijentnost ; potres ; prirodne katastrofe ; COVID-19 ; edukacija
(resilience ; earthquake ; natural disasters ; COVID-19 ; education)

Sažetak
Napredak u tehnici i prirodnim znanostima usmjeren smanjenju rizika od nepogoda pruža znanja o mehanizmima prirodnih opasnosti, uključujući procese koji ih pretvaraju u katastrofe. Takva znanstvena saznanja nude rješenja za izbjegavanje ranjivosti infrastrukture i društva. Područje Republike Hrvatske nalazi se na tektonski vrlo aktivnom području, čiju aktivnost dokazuju mnogi potresi zabilježeni kroz povijest. Depresivnost, posttraumatski stresni poremećaj, anksioznost i razni strahovi, najčešće su posljedice koje potres ostavlja na djeci i mladima. Rezilijentnost je sposobnost pojedinca da primjereno odgovori na stres koja se uči, vježba i razvija, pri čemu važnu ulogu imaju škola i edukacija. Djeca moraju znati da su potresi prirodne pojave i da se pojavljuju iznenada, ali isto tako moraju znati kako se ponašati ako do njih dođe, obzirom da živimo na seizmički aktivnom području. Stoga treba od najranije dobi djecu educirati i pripremati na mogućnost pojave potresa ali i drugih prirodnih katastrofa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne tehničke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Lidija Runko Luttenberger (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi politehnika.uniri.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Čolja-Hršak, Zlatica; Runko Luttenberger, Lidija
Unaprjeđenje rezilijentnosti edukacijom potaknuto potresom i pandemijom // Politehnika, 5 (2021), 2; 49-58 doi:10.36978/cte.5.2.5 (recenziran, članak, stručni)
Čolja-Hršak, Z. & Runko Luttenberger, L. (2021) Unaprjeđenje rezilijentnosti edukacijom potaknuto potresom i pandemijom. Politehnika, 5 (2), 49-58 doi:10.36978/cte.5.2.5.
@article{article, author = {\v{C}olja-Hr\v{s}ak, Zlatica and Runko Luttenberger, Lidija}, year = {2021}, pages = {49-58}, DOI = {10.36978/cte.5.2.5}, keywords = {rezilijentnost, potres, prirodne katastrofe, COVID-19, edukacija}, journal = {Politehnika}, doi = {10.36978/cte.5.2.5}, volume = {5}, number = {2}, issn = {2584-5373}, title = {Unaprje\djenje rezilijentnosti edukacijom potaknuto potresom i pandemijom}, keyword = {rezilijentnost, potres, prirodne katastrofe, COVID-19, edukacija} }
@article{article, author = {\v{C}olja-Hr\v{s}ak, Zlatica and Runko Luttenberger, Lidija}, year = {2021}, pages = {49-58}, DOI = {10.36978/cte.5.2.5}, keywords = {resilience, earthquake, natural disasters, COVID-19, education}, journal = {Politehnika}, doi = {10.36978/cte.5.2.5}, volume = {5}, number = {2}, issn = {2584-5373}, title = {Improving resilience through education driven by earthquakes and pandemics}, keyword = {resilience, earthquake, natural disasters, COVID-19, education} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font