Pregled bibliografske jedinice broj: 1167275
Upravljanje kriznim situacijama na primjeru hotela Fermai
Upravljanje kriznim situacijama na primjeru hotela Fermai, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Split
CROSBI ID: 1167275 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upravljanje kriznim situacijama na primjeru hotela
Fermai
(Crisis management on the example of Hotel Fermai)
Autori
Gojević, Matej
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Mjesto
Split
Datum
27.10
Godina
2021
Stranica
40
Mentor
Marušić, Filipa
Ključne riječi
turizam ; poslovna kriza ; krizni menadžment
(business crisis ; crisis management ; tourism)
Sažetak
Poslovna kriza je neželjeno i neplanirano razdoblje u poslovanju. Kriza, kao rezultat neučinkovitog upravljanja rizikom nastaje pod uzrocima ljudskih ili prirodnih faktora. Osim ljudskih i prirodnih faktora koji utječu na nastanak krize, uzroci se mogu podijeliti na unutarnje i vanjske. Unutarnji uzroci nastaju kao posljedica promjena u poduzeću, a vanjski iz promjena uvjeta u okolini poduzeća. Na vanjske uzroke kriza se ne može djelovati, ali ih je moguće predvidjeti i prilagoditi im se dok se unutarnje uzroke kriza menadžment može utjecati. Posljedice kriznih situacija su raznolike, a očituju se kroz različite probleme u poslovanju gdje je na prvom mjestu je slabljenje likvidnosti i opadanje prihoda. Nošenje s kriznim situacijama u poslovanju poduzeća zahtjeva dobru pripremu menadžmenta i njihov učinkovit odgovor. Kriza će imati jače posljedice što je veća razina nepripremljenosti poduzeća, a pravovremeno uočavanje simptoma krize i donošenje pravilnih odluka utječe pozitivno na poslovanje. Co-vid 19 pandemija je u svijetu pa i u Hrvatskoj uzrokovala značajne krize u poslovanju. Mjere donese od strane Republike Hrvatske značajno su utjecale na turizam odnosno na broj dolazaka i noćenja turista. Ovu krizu možemo nazvati krizom koja je šokirala svijet čije su se posljedice gotovo zamrznule turizam. Unatoč tome što je ova pandemija prirodna kriza dobrim upravljanjem je moguće ublažiti njene posljedice. Krizno upravljanje obuhvaća veliki spektar aktivnosti, a glavna zadaća kriznog menadžmenta je prepoznavanje simptoma krize, minimiziranje prijetnji te uspješno upravljanje kriznim situacijama. U ovom radu opisane su vrste kriza, uzroci i posljedice te uloga kriznog menadžmenta u vođenju hotela u kriznim situacijama. Upravljanje kriznim situacijama opisano je na primjeru hotela Fermai.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Visoka škola za menadžment i dizajn Aspira, Split
Profili:
Filipa Marušić
(mentor)