Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1167262

Razvoj vizualnog, algebarskog i funkcijskog mišljenja na primjeru rastućeg geometrijskog uzorka


Baranović, Nives; Antunović-Piton, Branka
Razvoj vizualnog, algebarskog i funkcijskog mišljenja na primjeru rastućeg geometrijskog uzorka // Knjžica sažetaka 11.simpozija "Matematika i primene" / Milan, Knežević (ur.).
Beograd: Matematički fakultet, Sveučilište u Beogradu, 2021. str. 21-21 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 1167262 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razvoj vizualnog, algebarskog i funkcijskog mišljenja na primjeru rastućeg geometrijskog uzorka
(Development of visual, algebraic, and functional thinking on the example of growing geometric patterns)

Autori
Baranović, Nives ; Antunović-Piton, Branka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Knjžica sažetaka 11.simpozija "Matematika i primene" / Milan, Knežević - Beograd : Matematički fakultet, Sveučilište u Beogradu, 2021, 21-21

ISBN
978-86-7589-155-0

Skup
The XI Symposium "Mathematics and Applications"

Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 03.12.2021. - 04.12.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan

Ključne riječi
Ekvivalentni izrazi ; koncept funkcije ; generalizacija ; vizualizacija ; proces rjeˇsavanja problema.
(equivalent expressions ; the concept of function ; generalization ; visualization, problem-solving process)

Sažetak
Čovjek se, zbog bioloških karakteristika, od svog rođenja služi sposobnostima vizualizacije, koje postupno napušta kako bi prešao na apstraktno mišljenje, najprije kroz jezik, a zatim i kroz simbolički zapis. Kroz odgovarajuće problemske zadatka moguće je ispreplesti razvoj vizualnog mišljenja u svrhu napredovanja do općih formi te razvoj algebarskog mišljenja u svrhu napredovanja do simboličkog zapisa, još od primarnog obrazovanja. Nadalje, koncept funkcije implicitno se provlači kroz sve razine matematičkog obrazovanja, a posebno se intenzivno koristi u srednjoškolskoj matematici kroz različite vrste funkcija. Njegovo razumijevanje preduvjet je razumijevanja mnogih drugih koncepata zbog čega se smatra temeljnim matematičkim konceptom. Iako je važan i učestalo se koristi, zbog svoje kompleksnosti učenici koncept funkcije rijetko u potpunosti razumiju i obično ga koriste na proceduralnoj razini pa nerijetko izostaje razvoj funkcijskog mišljenja. Problemski zadaci s rastućim geometrijskim uzorcima na prirodan način osiguravaju okruženje za razvoj različitih oblika zaključivanja i različitih strategija određivanja općih formi istog pravila. Time se ciljano razvijaju i različiti oblici mišljenja: od vizualnog, preko algebarskog do funkcijskog mišljenja. Stoga je cilj ovog rada ukazati na „skrivene“ potencijale odabranih problemskih zadataka u procesu učenja i poučavanja matematike, posebno u svrhu razvoja vizualnog i algebarskog mišljenja, boljeg razumijevanja koncepta funkcije i razvoja funkcijskog mišljenja. Na taj način, uspostavlja se i ravnoteža između proceduralnog i konceptualnog znanja te razvoj kreativnosti i divergentnog mišljenja. S obzirom da geometrijski uzorak svatko „vidi“ na svoj način, dodatno se žele osvijestiti različite strategije rješavanja problema kao i različiti oblici zaključivanja, što će biti prikazano i na primjeru jednog istraživanja s učenicima srednjih gradskih škola.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-Šifra projekta FFST-INST-2020-33 - Izgradnja koncepta funkcije te razvoj funkcijskog mišljenja kroz učenje i poučavanje matematike (Baranović, Nives, VLASTITA-SREDSTVA - Institucijski projekt) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

simpozijum.matf.bg.ac.rs

Citiraj ovu publikaciju:

Baranović, Nives; Antunović-Piton, Branka
Razvoj vizualnog, algebarskog i funkcijskog mišljenja na primjeru rastućeg geometrijskog uzorka // Knjžica sažetaka 11.simpozija "Matematika i primene" / Milan, Knežević (ur.).
Beograd: Matematički fakultet, Sveučilište u Beogradu, 2021. str. 21-21 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, ostalo)
Baranović, N. & Antunović-Piton, B. (2021) Razvoj vizualnog, algebarskog i funkcijskog mišljenja na primjeru rastućeg geometrijskog uzorka. U: Milan, K. (ur.)Knjžica sažetaka 11.simpozija "Matematika i primene".
@article{article, author = {Baranovi\'{c}, Nives and Antunovi\'{c}-Piton, Branka}, editor = {Milan, K.}, year = {2021}, pages = {21-21}, keywords = {Ekvivalentni izrazi, koncept funkcije, generalizacija, vizualizacija, proces rjeˇsavanja problema.}, isbn = {978-86-7589-155-0}, title = {Razvoj vizualnog, algebarskog i funkcijskog mi\v{s}ljenja na primjeru rastu\'{c}eg geometrijskog uzorka}, keyword = {Ekvivalentni izrazi, koncept funkcije, generalizacija, vizualizacija, proces rjeˇsavanja problema.}, publisher = {Matemati\v{c}ki fakultet, Sveu\v{c}ili\v{s}te u Beogradu}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }
@article{article, author = {Baranovi\'{c}, Nives and Antunovi\'{c}-Piton, Branka}, editor = {Milan, K.}, year = {2021}, pages = {21-21}, keywords = {equivalent expressions, the concept of function, generalization, visualization, problem-solving process}, isbn = {978-86-7589-155-0}, title = {Development of visual, algebraic, and functional thinking on the example of growing geometric patterns}, keyword = {equivalent expressions, the concept of function, generalization, visualization, problem-solving process}, publisher = {Matemati\v{c}ki fakultet, Sveu\v{c}ili\v{s}te u Beogradu}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font