Pregled bibliografske jedinice broj: 1167262
Razvoj vizualnog, algebarskog i funkcijskog mišljenja na primjeru rastućeg geometrijskog uzorka
Razvoj vizualnog, algebarskog i funkcijskog mišljenja na primjeru rastućeg geometrijskog uzorka // Knjžica sažetaka 11.simpozija "Matematika i primene" / Milan, Knežević (ur.).
Beograd: Matematički fakultet, Sveučilište u Beogradu, 2021. str. 21-21 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1167262 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj vizualnog, algebarskog i funkcijskog
mišljenja na primjeru rastućeg geometrijskog
uzorka
(Development of visual, algebraic, and functional
thinking on the example of growing geometric
patterns)
Autori
Baranović, Nives ; Antunović-Piton, Branka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Knjžica sažetaka 11.simpozija "Matematika i primene"
/ Milan, Knežević - Beograd : Matematički fakultet, Sveučilište u Beogradu, 2021, 21-21
ISBN
978-86-7589-155-0
Skup
The XI Symposium "Mathematics and Applications"
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 03.12.2021. - 04.12.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
Ekvivalentni izrazi ; koncept funkcije ; generalizacija ; vizualizacija ; proces rjeˇsavanja problema.
(equivalent expressions ; the concept of function ; generalization ; visualization, problem-solving process)
Sažetak
Čovjek se, zbog bioloških karakteristika, od svog rođenja služi sposobnostima vizualizacije, koje postupno napušta kako bi prešao na apstraktno mišljenje, najprije kroz jezik, a zatim i kroz simbolički zapis. Kroz odgovarajuće problemske zadatka moguće je ispreplesti razvoj vizualnog mišljenja u svrhu napredovanja do općih formi te razvoj algebarskog mišljenja u svrhu napredovanja do simboličkog zapisa, još od primarnog obrazovanja. Nadalje, koncept funkcije implicitno se provlači kroz sve razine matematičkog obrazovanja, a posebno se intenzivno koristi u srednjoškolskoj matematici kroz različite vrste funkcija. Njegovo razumijevanje preduvjet je razumijevanja mnogih drugih koncepata zbog čega se smatra temeljnim matematičkim konceptom. Iako je važan i učestalo se koristi, zbog svoje kompleksnosti učenici koncept funkcije rijetko u potpunosti razumiju i obično ga koriste na proceduralnoj razini pa nerijetko izostaje razvoj funkcijskog mišljenja. Problemski zadaci s rastućim geometrijskim uzorcima na prirodan način osiguravaju okruženje za razvoj različitih oblika zaključivanja i različitih strategija određivanja općih formi istog pravila. Time se ciljano razvijaju i različiti oblici mišljenja: od vizualnog, preko algebarskog do funkcijskog mišljenja. Stoga je cilj ovog rada ukazati na „skrivene“ potencijale odabranih problemskih zadataka u procesu učenja i poučavanja matematike, posebno u svrhu razvoja vizualnog i algebarskog mišljenja, boljeg razumijevanja koncepta funkcije i razvoja funkcijskog mišljenja. Na taj način, uspostavlja se i ravnoteža između proceduralnog i konceptualnog znanja te razvoj kreativnosti i divergentnog mišljenja. S obzirom da geometrijski uzorak svatko „vidi“ na svoj način, dodatno se žele osvijestiti različite strategije rješavanja problema kao i različiti oblici zaključivanja, što će biti prikazano i na primjeru jednog istraživanja s učenicima srednjih gradskih škola.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-Šifra projekta FFST-INST-2020-33 - Izgradnja koncepta funkcije te razvoj funkcijskog mišljenja kroz učenje i poučavanje matematike (Baranović, Nives, VLASTITA-SREDSTVA - Institucijski projekt) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli