Pregled bibliografske jedinice broj: 1166986
Društveni položaj djece i mladih s poteškoćama u razvoju u Republici Hrvatskoj: primjer obrazovanja i zasnivanja radnih odnosa
Društveni položaj djece i mladih s poteškoćama u razvoju u Republici Hrvatskoj: primjer obrazovanja i zasnivanja radnih odnosa, 2021., diplomski rad, diplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1166986 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Društveni položaj djece i mladih s poteškoćama u razvoju u Republici Hrvatskoj: primjer obrazovanja i zasnivanja radnih odnosa
(The social position of children and young people with disabilities in the Republic of Croatia: an example of education and employment)
Autori
Vuletić, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
30.09
Godina
2021
Stranica
71
Mentor
Brgles, Miriam Mary
Ključne riječi
društveni položaj, djeca s poteškoćama, mladi s poteškoćama, razvoj, Republika Hrvatska, obrazovanje, radni odnosi
(social status, children with disabilities, young people with disabilities, development, Republic of Croatia, education, employment)
Sažetak
Ovaj diplomski rad bavi se istraživanjem društvenog položaja djece i mladih s poteškoćama u razvoju u Republici Hrvatskoj na razinama društvene isključenosti i društvene pokretljivosti. Društvena isključenost i društvena pokretljivost analizirat će se kroz primjere obrazovanja i zasnivanja radnih odnosa. Provedeno je kvalitativno istraživanje sa sudionicima iz Zagreba, Bjelovara i Dubrovnika, kako bi se moglo odgovoriti na zadani cilj istraživanja. Glavni cilj istraživanja je istražiti i opisati društveni položaj djece i mladih s poteškoćama u Republici Hrvatskoj te njihove probleme vezane uz društvenu isključenost i pokretljivost. Kroz provedene intervjue sa sudionicima kao glavni problemi istaknuli su se nedostatak kvalitetnih programa i poticaja za uključivanje djece i mladih s poteškoćama u društvo. Sudionici smatraju da bi državne institucije trebale više ulagati u njihovo obrazovanje, ali i otvorit im veće mogućnosti zapošljavanja na tržištu rada, kako bi bili korisni za sebe i svoju društvenu zajednicu. U intervjuima sa sudionicimanaglašeni su i problemi s kojima se oni svakodnevno susreću kao i njihovi roditelji i asistenti, te se zaključilo kako ono što im je trenutno omogućeno tijekom njihovog obrazovanja i zasnivanja radnih odnosa nije zadovoljavajuće. Sa sudionicima su razmotrena i moguća rješenja problema s kojima se svakodnevno susreću poput kvalitetnijeg programa nastave, većeg broja asistenata u nastavi, dok im je za zasnivanje radnih odnosa potreban rad prilagođen njima. Treba istaknuti da su sudionici bili podijeljeni oko mišljenja o kvaliteti obrazovanja. Kao najveći problem kvalitete samog obrazovanja ističu manjak uključenosti osoba s poteškoćama u zajednice koje ih okružuju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb
Profili:
Miriam Mary Brgles
(mentor)