Pregled bibliografske jedinice broj: 1166898
Izvori samopouzdanja – građenje povjerenja
Izvori samopouzdanja – građenje povjerenja // Sretna djeca : poticanje kreativnosti kod djece i mladih kroz umjetnost / Zaninović Tanay, Ljiljana, ; Tanay, Emil Robert (ur.).
Zagreb: Udruga hrvatskih učitelja likovne kulture, 2021. str. 10-17 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1166898 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izvori samopouzdanja – građenje povjerenja
(Sources of self-confidence - confidence building)
Autori
Tadić, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Sretna djeca : poticanje kreativnosti kod djece i mladih kroz umjetnost
/ Zaninović Tanay, Ljiljana, ; Tanay, Emil Robert - Zagreb : Udruga hrvatskih učitelja likovne kulture, 2021, 10-17
ISBN
9789535874461
Skup
Sretna djeca - poticanje kreativnosti kod djece i mladih kroz umjetnost
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.10.2021. - 08.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
pojam o sebi ; samopouzdanje ; intervencije za razvoj ; održavanje i poboljšanje samopouzdanja
(self-concept ; self-confidence ; development interventions ; maintaining and improving self-confidence)
Sažetak
Pojam o sebi je psihološki konstrukt koji, između ostalog, obuhvaća i pojam samopouzdanja, osjećaj ili vjerovanje u vlastite sposobnosti. Osim generalnog samopouzdanja, postoji i specifično samopouzdanje koje se odnosi na pojedine domene poput akademskog uspjeha, atletske kompetencije, omiljenosti među vršnjacima, tjelesnog izgleda i ponašanja. Samopouzdanje ima tri bitna elementa: znanje o sebi, očekivanja o sebi te vrednovanje samoga sebe. U razvoju i održavanju samopouzdanja kod djece i adolescenata, dva čimbenika imaju ključnu ulogu: percipirana kompetentnost u važnim područjima te iskustvo socijalne podrške. Rezultati raznih istraživanja indiciraju da je nisko samopouzdanje povezano s manjim uspjehom u školi, socijalnim teškoćama i psihopatološkim promjenama kod djece. Na razvoj pozitivnog samopouzdanja kod djeteta utječu odnos roditelja i djeteta, sredstva koja se koriste za nošenje s djetetovim neugodnim emocijama, samo-prihvaćanje te socijalno ponašanje. Samopouzdana djeca su bolje opremljena nositi se s pritiskom vršnjaka, odgovornostima, frustracijama izazovima, ugodnim i neugodnim emocijama. Odlučujuću ulogu u razvoju djetetova samopouzdanja ima djetetova okolina, a ključnu odgovornost roditelji i odgojno obrazovni djelatnici. Intervencije za razvoj, održavanje i poboljšanje samopouzdanja trebale bi biti usmjerene na kognitivne i socijalne determinante samopouzdanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija