Pregled bibliografske jedinice broj: 1166843
Komunikacija hrvatskih političara na Instagramu za vrijeme pandemije COVID-19: prema kome, kako i s kojim učinkom?
Komunikacija hrvatskih političara na Instagramu za vrijeme pandemije COVID-19: prema kome, kako i s kojim učinkom? // Medijska istraživanja, 27 (2021), 2; 59-82 doi:10.22572/mi.27.2.3 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1166843 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komunikacija hrvatskih političara na Instagramu za
vrijeme pandemije COVID-19: prema kome, kako i s
kojim učinkom?
(Communication of Croatian Politicians on Instagram
at the Time of the COVID-19 Pandemic: Towards
Whom, How and With What Effect?)
Autori
Vučković, Milica ; Odak Krasić, Stana ; Volarević, Marija
Izvornik
Medijska istraživanja (1330-6928) 27
(2021), 2;
59-82
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
društvene mreže ; Instagram ; karizma ; krizna komunikacija ; odnosi s javnošću
(social media ; crisis communication ; Instagram ; public relations ; charisma)
Sažetak
Kad pogledamo medijske navike korisnika, posebno mladih (Reuters Institute Digital News Report, 2020), onda možemo vidjeti sve veći utjecaj društvenih medija u njihovu informiranju i komunikaciji. Značaj društvenih medija još je dodatno ojačan s početkom globalne pandemije bolesti COVID-19. U tom kontekstu društvena mreža Instagram proteklih godina postaje sve popularnija platforma na globalnoj razini, a posebno kod mlađe populacije. No, i dalje ostaje neiskorišten alat u približavanju politika, političkih aktera i važnih društvenih tema mlađoj populaciji. Cilj je ovog rada ispitati kako su ključni politički akteri u Hrvatskoj komunicirali putem Instagrama za vrijeme pandemije COVID-19 te utvrditi jesu li koristili ovu društvenu mrežu kako bi se približili publici na toj platformi, odnosno mladima. S druge strane, ovaj rad će ispitati kako komunikaciju političara na društvenoj mreži Instagram percipiraju i ocjenjuju mladi praktičari odnosa s javnošću i jesu li njihove poruke prilagođene mlađoj populaciji. Svrha će rada biti na temelju dvostruke analize donijeti zaključke i dati preporuke za unapređenje komunikacije političara na društvenoj mreži Instagram. Koristeći metodu analize sadržaja analiziran je sadržaj na Instagram profilima dvojice ministara i članova kriznog stožera za pandemiju COVID-19 te hrvatskog premijera i predsjednika. Analizom je utvrđeno na koji način političari komuniciraju, je li sadržaj prilagođen mladima i potiču li angažman u svojim objavama. Metodom strukturiranog intervjua s odabranim praktičarima odnosa s javnošću komunikacija je ocjenjivana trodimenzionalno: u sadržaju, javnom nastupu i karizmi političara na Instagramu. Na temelju dobivenih rezultata u zaključku rada sažete su preporuke za daljnju praksu u komunikaciji političara na društvenoj mreži Instagram.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb,
Sveučilište VERN, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus