Pregled bibliografske jedinice broj: 1166671
Zone smirenog prometa - održivi standard urbanih područja
Zone smirenog prometa - održivi standard urbanih područja, 2021., diplomski rad, diplomski, Sveučilište Sjever / Odjel za logistiku i održivu mobilnost, Koprivnica
CROSBI ID: 1166671 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zone smirenog prometa - održivi standard urbanih
područja
(Calm traffic zones - a sustainable standard of urban
areas)
Autori
Braniša, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Sveučilište Sjever / Odjel za logistiku i održivu mobilnost
Mjesto
Koprivnica
Datum
15.09
Godina
2021
Stranica
71
Mentor
Krpan, Ljudevit
Ključne riječi
zone smirenog prometa ; održiva mobilnost ; grad Čakovec
(calm traffic zones ; sustainable mobility ; city of Čakovec)
Sažetak
Održivo planiranje urbane mobilnosti rješava izazove današnjice koji se odnose na problematiku prenapučenosti gradova, povećanja motornih vozila, zagađenje okoliša i slično. Glavni cilj Plana održive urbane mobilnosti je smanjiti upotrebu privatnih vozila s pogonom na fosilna goriva. Fokusira se na održive načine putovanja, posebno aktivnu mobilnost (hodanje i biciklizam), za koju je karakteristično da je najzdravije, ekološki najmanje kontroverzno, ekonomski najracionalnije i socijalno najpravednije. Te prednosti čine aktivnu mobilnost najpovoljnijim načinom u smislu održivosti iako jest podržana i drugim modernim paradigmama za stvaranje zelenih, zdravih gradova u kojima je ugodno živjeti. Postizanje značajnog povećanja aktivne pokretljivosti za svakodnevna putovanja zahtijeva značajno poboljšanje uvjeta za hodanje i vožnju biciklom uspostavljanjem sustava sigurnih, udobnih, izravnih i atraktivnih infrastruktura i ekskluzivne rute za pješake i bicikliste. Sveobuhvatno smirivanje prometa, mjera planiranja Plana održive urbane mobilnosti, sve je više prepoznato kao jedno od učinkovitijih pristupa. Njegovi su osnovni elementi veća postavljena područja, najčešće u stambenim četvrtima, oko škola i u gradskim središtima, gdje pješaci i biciklisti imaju prioritet. Pored dogovora da se smanji brzina i obujam motoriziranog prometa s ciljem poboljšanja sigurnosti prometa, uključuje i redizajn javnog otvorenog prostora s ciljem poboljšanja kvalitete života, okoliša i mijenjanje putničkih navika u održivije. U ovom diplomskom radu analizirati će se postojeća održiva prometna rješenja s posebnim naglaskom na učinkovitost implementacije zone smirenog prometa u gradu Čakovcu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport