Pregled bibliografske jedinice broj: 1166251
Uključenost učenika s teškoćama u razvoju u osnovnoškolske izvannastavne aktivnosti.
Uključenost učenika s teškoćama u razvoju u osnovnoškolske izvannastavne aktivnosti. // Zbornik radova s 1. Međunarodne umjetničke i znanstvene konferencije / Ileš, T. ; Sabljar, M. (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 602-622 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1166251 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uključenost učenika s teškoćama u razvoju u osnovnoškolske izvannastavne aktivnosti.
(Involvement of Students with Disabilities in Primary School Extracurricular Activities)
Autori
Maltar Okun, T., Doutlik, K.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova s 1. Međunarodne umjetničke i znanstvene konferencije
/ Ileš, T. ; Sabljar, M. - Osijek : Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021, 602-622
Skup
1. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 05.12.2019. - 06.12.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
inkluzija, izvannastavne aktivnosti, osnovna škola, učenici s invaliditetom.
(inclusion, extracurricular activities, elementary school, students with disabilities.)
Sažetak
Roditelji, dječji vrtić, škola i šira društvena zajednica snose odgovornost i trebaju brinuti o dobrobiti djece i njihovom razvoju. U to se ubraja i način na koji djeca provode svoje slobodno vrijeme, a to pak ovisi o navikama koje su stekla, situacijama i prilikama kojima su bila okružena i izložena od najranije dobi. Kao najodgovornije instancije odgoja su svakako roditelji i odgojno-obrazovne ustanove koji djeci trebaju osigurati zdravu i poticajnu okolinu te prilike za stvaranje. Djeca s invaliditetom predstavljaju najosjetljiviju društvenu skupinu, a pitanje njihova kvalitetna i svrhovita provođenja slobodnog vremena nikako ne smije biti zanemareno. Jedan od istaknutijih imperativa u odgojno-obrazovnim ustanovama 21. stoljeća predstavlja i inkluzija, stoga tjelesna, mentalna, intelektualna ili osjetilna oštećenja učenika ne bi trebala predstavljati prepreku za uključivanje učenika u izvannastavne aktivnosti, odnosno za ravnopravno sudjelovanje učenika s invaliditetom u cjelokupnom odgojno-obrazovnom radu u školi. Dobrovoljnim sudjelovanjem učenika u izvannastavnim aktivnostima mogu se nadoknaditi one potrebe učenika koje redovita nastava nije u mogućnosti zadovoljiti te se u većoj mjeri može individualno i individualizirano pristupiti svakom učeniku. Pritom treba uzeti u obzir mogućnosti, potrebe i interese učenika s invaliditetom te im osigurati potrebne uvjete. U fokusu ovog rada je provođenje slobodnog vremena učenika s invaliditetom u izvannastavno vrijeme, odnosno iznošenje rezultata istraživanja kojem je cilj bio ispitati u kojoj mjeri i u koje osnovnoškolske izvannastavne aktivnosti su uključeni učenici s određenim oštećenjima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA