Pregled bibliografske jedinice broj: 1166243
Stavovi učenika razredne nastave prema inkluziji i sociometrijski status učenika s teškoćama u razvoju
Stavovi učenika razredne nastave prema inkluziji i sociometrijski status učenika s teškoćama u razvoju // Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju, Zbornik radova s 1. Međunarodne umjetničke i znanstvene konferencije / Ileš, Tatjana ; Sabljar, Mirna (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 788-807 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1166243 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učenika razredne nastave prema inkluziji i sociometrijski status učenika s teškoćama u razvoju
(Attitudes of primary school pupils towards inclusion and sociometric status of pupils with disabilities)
Autori
Rodić, Biljana ; Tokić Zec, Ružica ; Brust Nemet, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju, Zbornik radova s 1. Međunarodne umjetničke i znanstvene konferencije
/ Ileš, Tatjana ; Sabljar, Mirna - Osijek : Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021, 788-807
ISBN
978-953-8181-33-7
Skup
1. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 05.12.2019. - 06.12.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
inkluzija, sociometrijski status, škola, učenici s teškoćama u razvoju
(inclusion, pupils with disabilities, school, sociometric status)
Sažetak
Većina osoba s invaliditetom suočava se s nejednakostima i diskriminacijom u zdravstvu, prijevozu, zapošljavanju, ali i u odgoju i obrazovanju. Inkluzivnim se ozračjem omogućava učenicima s teškoćama u razvoju ostvarenje svih prava u području odgoja i obrazovanja. Uspješna praksa inkluzije podrazumijeva odgovaranje na interese pojedine djece, poštivanje individualnih mogućnosti i potreba te djece, kao i izgradnju pozitivnih stavova svih sudionika toga procesa, dok negativni stavovi prema inkluziji učenika s teškoćama u razvoju mogu predstavljati jednu od glavnih prepreka njezina ostvarenja. Cilj je rada utvrditi stavove učenika prema inkluziji i sociometrijski status učenika s teškoćama u razvoju. Ispitano je 43 učenika od kojih su dvoje učenici s teškoćama u razvoju u dvama odjelima razredne nastave jedne slavonske osnovne škole. Sociometrijskim su se istraživanjem utvrdili položaji učenika s teškoćama u razvoju u razrednim odjelima, a potom su se analizirali stavovi učenika s obzirom na kognitivne, emocionalne i konativne komponente. Kognitivne komponente sadržavale su saznanja o učenicima s teškoćama u razvoju, kao i o njihovim inkluzivnim potrebama, emocionalne komponente – osjećaje ili afekte koji su u svezi s tim učenicima, dok su se konativne komponente odnosile na učenikovu spremnost na ponašanje u skladu s vlastitim stavom. Rezultati su istraživanja pokazali da su stavovi učenika razredne nastave prema inkluziji učenika s teškoćama u razvoju pozitivni i ne razlikuju se od stavova samih učenika s teškoćama čiji je sociometrijski status u oba razredna odjela relativno nepovoljan, kao i kod nekih drugih učenika bez teškoća u razvoju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek