Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1166243

Stavovi učenika razredne nastave prema inkluziji i sociometrijski status učenika s teškoćama u razvoju


Rodić, Biljana; Tokić Zec, Ružica; Brust Nemet, Maja
Stavovi učenika razredne nastave prema inkluziji i sociometrijski status učenika s teškoćama u razvoju // Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju, Zbornik radova s 1. Međunarodne umjetničke i znanstvene konferencije / Ileš, Tatjana ; Sabljar, Mirna (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 788-807 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1166243 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stavovi učenika razredne nastave prema inkluziji i sociometrijski status učenika s teškoćama u razvoju
(Attitudes of primary school pupils towards inclusion and sociometric status of pupils with disabilities)

Autori
Rodić, Biljana ; Tokić Zec, Ružica ; Brust Nemet, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju, Zbornik radova s 1. Međunarodne umjetničke i znanstvene konferencije / Ileš, Tatjana ; Sabljar, Mirna - Osijek : Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021, 788-807

ISBN
978-953-8181-33-7

Skup
1. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 05.12.2019. - 06.12.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
inkluzija, sociometrijski status, škola, učenici s teškoćama u razvoju
(inclusion, pupils with disabilities, school, sociometric status)

Sažetak
Većina osoba s invaliditetom suočava se s nejednakostima i diskriminacijom u zdravstvu, prijevozu, zapošljavanju, ali i u odgoju i obrazovanju. Inkluzivnim se ozračjem omogućava učenicima s teškoćama u razvoju ostvarenje svih prava u području odgoja i obrazovanja. Uspješna praksa inkluzije podrazumijeva odgovaranje na interese pojedine djece, poštivanje individualnih mogućnosti i potreba te djece, kao i izgradnju pozitivnih stavova svih sudionika toga procesa, dok negativni stavovi prema inkluziji učenika s teškoćama u razvoju mogu predstavljati jednu od glavnih prepreka njezina ostvarenja. Cilj je rada utvrditi stavove učenika prema inkluziji i sociometrijski status učenika s teškoćama u razvoju. Ispitano je 43 učenika od kojih su dvoje učenici s teškoćama u razvoju u dvama odjelima razredne nastave jedne slavonske osnovne škole. Sociometrijskim su se istraživanjem utvrdili položaji učenika s teškoćama u razvoju u razrednim odjelima, a potom su se analizirali stavovi učenika s obzirom na kognitivne, emocionalne i konativne komponente. Kognitivne komponente sadržavale su saznanja o učenicima s teškoćama u razvoju, kao i o njihovim inkluzivnim potrebama, emocionalne komponente – osjećaje ili afekte koji su u svezi s tim učenicima, dok su se konativne komponente odnosile na učenikovu spremnost na ponašanje u skladu s vlastitim stavom. Rezultati su istraživanja pokazali da su stavovi učenika razredne nastave prema inkluziji učenika s teškoćama u razvoju pozitivni i ne razlikuju se od stavova samih učenika s teškoćama čiji je sociometrijski status u oba razredna odjela relativno nepovoljan, kao i kod nekih drugih učenika bez teškoća u razvoju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Ružica Tokić (autor)

Avatar Url Maja Brust Nemet (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.uaos.unios.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Rodić, Biljana; Tokić Zec, Ružica; Brust Nemet, Maja
Stavovi učenika razredne nastave prema inkluziji i sociometrijski status učenika s teškoćama u razvoju // Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju, Zbornik radova s 1. Međunarodne umjetničke i znanstvene konferencije / Ileš, Tatjana ; Sabljar, Mirna (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 788-807 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Rodić, B., Tokić Zec, R. & Brust Nemet, M. (2021) Stavovi učenika razredne nastave prema inkluziji i sociometrijski status učenika s teškoćama u razvoju. U: Ileš, T. & Sabljar, M. (ur.)Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju, Zbornik radova s 1. Međunarodne umjetničke i znanstvene konferencije.
@article{article, author = {Rodi\'{c}, Biljana and Toki\'{c} Zec, Ru\v{z}ica and Brust Nemet, Maja}, year = {2021}, pages = {788-807}, keywords = {inkluzija, sociometrijski status, \v{s}kola, u\v{c}enici s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju}, isbn = {978-953-8181-33-7}, title = {Stavovi u\v{c}enika razredne nastave prema inkluziji i sociometrijski status u\v{c}enika s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju}, keyword = {inkluzija, sociometrijski status, \v{s}kola, u\v{c}enici s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju}, publisher = {Akademija za umjetnost i kulturu Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Rodi\'{c}, Biljana and Toki\'{c} Zec, Ru\v{z}ica and Brust Nemet, Maja}, year = {2021}, pages = {788-807}, keywords = {inclusion, pupils with disabilities, school, sociometric status}, isbn = {978-953-8181-33-7}, title = {Attitudes of primary school pupils towards inclusion and sociometric status of pupils with disabilities}, keyword = {inclusion, pupils with disabilities, school, sociometric status}, publisher = {Akademija za umjetnost i kulturu Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font