Pregled bibliografske jedinice broj: 1166237
Uključenost učenika s teškoćama u razvoju u osnovnoškolske izvannastavne aktivnosti
Uključenost učenika s teškoćama u razvoju u osnovnoškolske izvannastavne aktivnosti // Zbornik radova s 1. međunarodne umjetničke i znanstvene konferencije / Ileš, T. ; Sabljar, M. (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 602-622 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1166237 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uključenost učenika s teškoćama u razvoju u osnovnoškolske izvannastavne aktivnosti
(Involvement of Students with Disabilities in Primary School Extracurricular Activities)
Autori
Maltar Okun, Tanja ; Doutlik, Karolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova s 1. međunarodne umjetničke i znanstvene konferencije
/ Ileš, T. ; Sabljar, M. - Osijek : Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021, 602-622
Skup
2. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 02.12.2021. - 03.12.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
inkluzija, izvannastavne aktivnosti, osnovna škola, učenici s teškoćama u razvoju
(elementary school, extracurricular activities, inclusion, students with developmental disabilities)
Sažetak
Djeca s teškoćama u razvoju predstavljaju najosjetljiviju društvenu skupinu, a pitanje njihova kvalitetnoga i svrhovitoga provođenja slobodnoga vremena nikako ne smije biti zanemareno. Jedan od istaknutijih imperativa u odgojno-obrazovnim ustanova- ma 21. stoljeća predstavlja i inkluzija, stoga tjelesna, mentalna, intelektualna, osjetil- na oštećenja ili poremećaji funkcija kod učenika ne bi trebali predstavljati prepreku za uključivanje učenika u izvannastavne aktivnosti, odnosno za ravnopravno sudje- lovanje učenika s teškoćama u razvoju u cjelokupnome odgojno-obrazovnom radu u školi. Dobrovoljnim sudjelovanjem učenika u izvannastavnim aktivnostima mogu se nadoknaditi one potrebe učenika koje redovita nastava ne može zadovoljiti te se u ve- ćoj mjeri može individualno i individualizirano pristupiti svakomu učeniku. Pritom treba uzeti u obzir mogućnosti, potrebe i interese učenika s teškoćama u razvoju te im osigurati potrebne uvjete. U središtu je ovoga rada provođenje slobodnoga vremena učenika s teškoćama u razvoju u izvannastavno vrijeme, odnosno iznošenje rezultata istraživanja kojemu je cilj bio ispitati u kojoj mjeri i u koje su osnovnoškolske izvannastavne aktivnosti uključeni učenici s određenim teškoćama. Od 528 učenika s teškoćama u razvoju koji su sudjelovali u istraživanju njih je čak 64, 8% uključeno u izvannastavne aktiv- nosti. S obzirom na djelatnosti izvannastavne aktivnosti, prednjače jezično-medij- sko-umjetničke (27, 2%), glazbeno-plesne (20, 1%) te sportsko-zdravstveno-rekreacij- ske izvannastavne aktivnosti (15, 5%). Utvrđeno je nepostojanje statistički značajne razlike u uključenosti učenika s teškoćama u razvoju u izvannastavne aktivnosti s obzirom na spol te postojanje statistički značajne razlike u uključenosti učenika s teškoćama u razvoju u izvannastavne aktivnosti s obzirom na razinu obrazovanja, odnosno u izvannastavne je aktivnosti uključeno statistički značajno više učenika od 1. do 4. razreda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)