Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1166237

Uključenost učenika s teškoćama u razvoju u osnovnoškolske izvannastavne aktivnosti


Maltar Okun, Tanja; Doutlik, Karolina
Uključenost učenika s teškoćama u razvoju u osnovnoškolske izvannastavne aktivnosti // Zbornik radova s 1. međunarodne umjetničke i znanstvene konferencije / Ileš, T. ; Sabljar, M. (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 602-622 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1166237 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uključenost učenika s teškoćama u razvoju u osnovnoškolske izvannastavne aktivnosti
(Involvement of Students with Disabilities in Primary School Extracurricular Activities)

Autori
Maltar Okun, Tanja ; Doutlik, Karolina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova s 1. međunarodne umjetničke i znanstvene konferencije / Ileš, T. ; Sabljar, M. - Osijek : Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021, 602-622

Skup
2. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 02.12.2021. - 03.12.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
inkluzija, izvannastavne aktivnosti, osnovna škola, učenici s teškoćama u razvoju
(elementary school, extracurricular activities, inclusion, students with developmental disabilities)

Sažetak
Djeca s teškoćama u razvoju predstavljaju najosjetljiviju društvenu skupinu, a pitanje njihova kvalitetnoga i svrhovitoga provođenja slobodnoga vremena nikako ne smije biti zanemareno. Jedan od istaknutijih imperativa u odgojno-obrazovnim ustanova- ma 21. stoljeća predstavlja i inkluzija, stoga tjelesna, mentalna, intelektualna, osjetil- na oštećenja ili poremećaji funkcija kod učenika ne bi trebali predstavljati prepreku za uključivanje učenika u izvannastavne aktivnosti, odnosno za ravnopravno sudje- lovanje učenika s teškoćama u razvoju u cjelokupnome odgojno-obrazovnom radu u školi. Dobrovoljnim sudjelovanjem učenika u izvannastavnim aktivnostima mogu se nadoknaditi one potrebe učenika koje redovita nastava ne može zadovoljiti te se u ve- ćoj mjeri može individualno i individualizirano pristupiti svakomu učeniku. Pritom treba uzeti u obzir mogućnosti, potrebe i interese učenika s teškoćama u razvoju te im osigurati potrebne uvjete. U središtu je ovoga rada provođenje slobodnoga vremena učenika s teškoćama u razvoju u izvannastavno vrijeme, odnosno iznošenje rezultata istraživanja kojemu je cilj bio ispitati u kojoj mjeri i u koje su osnovnoškolske izvannastavne aktivnosti uključeni učenici s određenim teškoćama. Od 528 učenika s teškoćama u razvoju koji su sudjelovali u istraživanju njih je čak 64, 8% uključeno u izvannastavne aktiv- nosti. S obzirom na djelatnosti izvannastavne aktivnosti, prednjače jezično-medij- sko-umjetničke (27, 2%), glazbeno-plesne (20, 1%) te sportsko-zdravstveno-rekreacij- ske izvannastavne aktivnosti (15, 5%). Utvrđeno je nepostojanje statistički značajne razlike u uključenosti učenika s teškoćama u razvoju u izvannastavne aktivnosti s obzirom na spol te postojanje statistički značajne razlike u uključenosti učenika s teškoćama u razvoju u izvannastavne aktivnosti s obzirom na razinu obrazovanja, odnosno u izvannastavne je aktivnosti uključeno statistički značajno više učenika od 1. do 4. razreda.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Tanja Maltar Okun (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Maltar Okun, Tanja; Doutlik, Karolina
Uključenost učenika s teškoćama u razvoju u osnovnoškolske izvannastavne aktivnosti // Zbornik radova s 1. međunarodne umjetničke i znanstvene konferencije / Ileš, T. ; Sabljar, M. (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 602-622 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Maltar Okun, T. & Doutlik, K. (2021) Uključenost učenika s teškoćama u razvoju u osnovnoškolske izvannastavne aktivnosti. U: Ileš, T. & Sabljar, M. (ur.)Zbornik radova s 1. međunarodne umjetničke i znanstvene konferencije.
@article{article, author = {Maltar Okun, Tanja and Doutlik, Karolina}, year = {2021}, pages = {602-622}, keywords = {inkluzija, izvannastavne aktivnosti, osnovna \v{s}kola, u\v{c}enici s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju}, title = {Uklju\v{c}enost u\v{c}enika s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju u osnovno\v{s}kolske izvannastavne aktivnosti}, keyword = {inkluzija, izvannastavne aktivnosti, osnovna \v{s}kola, u\v{c}enici s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju}, publisher = {Akademija za umjetnost i kulturu Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Maltar Okun, Tanja and Doutlik, Karolina}, year = {2021}, pages = {602-622}, keywords = {elementary school, extracurricular activities, inclusion, students with developmental disabilities}, title = {Involvement of Students with Disabilities in Primary School Extracurricular Activities}, keyword = {elementary school, extracurricular activities, inclusion, students with developmental disabilities}, publisher = {Akademija za umjetnost i kulturu Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font