Pregled bibliografske jedinice broj: 1166228
Iskustva stresa kod odgajatelja i nastavnika tijekom pandemije koronavirusa
Iskustva stresa kod odgajatelja i nastavnika tijekom pandemije koronavirusa // Book of Abstracts, The 3rd International Scientific Conference, Department of Psychology Catholic University of Croatia / Pačić-Turk, Lj. ; Žutić, M. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021. str. 123-123 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1166228 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Iskustva stresa kod odgajatelja i nastavnika tijekom
pandemije koronavirusa
(Experiences of stress by educators and teachers
during a coronavirus pandemic)
Autori
Bistrić, Marija ; Šimić Šašić, Slavica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Book of Abstracts, The 3rd International Scientific Conference, Department of Psychology Catholic University of Croatia
/ Pačić-Turk, Lj. ; Žutić, M. - Zagreb : Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021, 123-123
ISBN
978-953-8014-62-8
Skup
3. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta “Suočavanje s kriznim situacijama – putevi jačanja otpornosti”
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 09.12.2021. - 11.12.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
doživljaj stresa, izvori stresa, odgojitelji/nastavnici, suočavanje, zaštitni čimbenici
(stress experience, sources of stress, educators / teachers, coping, protective factors)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati iskustva stresa kod odgajatelja i nastavnika tijekom pandemije koronavirusa, te ispitati prediktivnu vrijednost nekih osobnih obilježja odgajatelja/nastavnika, izvora stresa, strategija suočavanja i socijalne podrške u objašnjenju doživljaja stresa, sagorijevanja na poslu i nade u budućnost. Istraživanje je provedeno na uzorcima od 491 nastavnika i 316 odgajatelja. Pomoću online upitnika izmjerene su osobne karakteristike odgajatelja/nastavnika (spol, dob, staž, razina obrazovanja, samoefikasnost), izvori stresa, strategije suočavanja, socijalna podrška (na poslu, obitelj i prijatelji), doživljaj stresa prije, za vrijeme prvog vala i općenito, tijekom pandemije koronavirusa, sagorijevanje na poslu i nada u budućnost. Rezultati su pokazali da su odgajatelji i učitelji najvišu razinu stresa doživljavali tijekom prvog vala pandemije koronavirusa, te da je razina doživljenog stresa tijekom pandemije veća nego prije pandemije. Odgojitelji uobičajene izvore stresa doživljavaju snažnijim nego specifične izvore stresa vezane za pandemiju koronavirusa, dok je kod učitelja obrnuto. Obje skupine najčešće koriste suočavanje usmjereno na problem, zatim izbjegavanje pa suočavanje usmjereno na emocije. Doživljavaju umjereno do relativno visoku socijalnu podršku (najizraženija je od strane obitelji i prijatelja), te procjenjuju relativno visoku razinu samoefikasnosti, relativno nisku do umjerenu razinu sagorijevanja na poslu i relativno visoku razinu nade u budućnost. Osobna obilježja odgojitelja/nastavnika, izvori stresa, strategije suočavanja i socijalna podrška povezani su s doživljajem stresa i sagorijevanjem na poslu, te nadom u budućnost, ali se prediktivna vrijednost, odnosno značajni prediktori razlikuju ovisno o kriteriju i ovisno o skupini ispitanika. Rezultati ukazuju na pozitivan doprinos obrazovanja (kod učitelja), samoefikasnosti, strategija suočavanja i socijalne podrške u doživljaju stresa kod odgojitelja i učitelja tijekom pandemije koronavirusa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti