Pregled bibliografske jedinice broj: 1166144
Ispitivanje motivacije za učenje francuskoga i talijanskoga jezika u hrvatskome obrazovnom kontekstu
Ispitivanje motivacije za učenje francuskoga i talijanskoga jezika u hrvatskome obrazovnom kontekstu // Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, (2021), 14; 3-20 doi:10.38003/zrffs.14.1 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1166144 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ispitivanje motivacije za učenje francuskoga i
talijanskoga jezika u hrvatskome obrazovnom
kontekstu
(Analysis of motivation for learning french and
italian in the croatian educational context)
Autori
Violić-Koprivec, Ariana ; Maslek, Jasenka
Izvornik
Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu (1846-9426)
(2021), 14;
3-20
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
afektivni čimbenici ; motivacija ; francuski kao strani jezik ; talijanski kao strani jezik ; spol ; duljina učenja ; ocjena ; izloženost izvannastavnim sadržajima
(affective factors ; motivation ; French as a foreign language ; Italian as a foreign language ; gender ; length of study, grade ; exposure to the out-of-class content)
Sažetak
U procesu učenja stranoga jezika motivacija kao jedan od afektivnih čimbenika ima vrlo važnu ulogu. Tijekom procesa učenja motivacija se mijenja. Povezana je s dinamičnim promjenama i različitim unutarnjim i vanjskim utjecajima kojima je učenik izložen, tako da u tom procesu dolazi do čestih fluktuacija motivacije (Dörnyei i Skehan 2005). Motivacija u svojoj pojavnosti bitno utječe na način i tijek usvajanja stranoga jezika, određujući joj intenzitet, tip, trajanje i učinkovitost. Ovaj rad je nastavak istraživanja o motivaciji za učenje francuskoga i talijanskoga jezika koje je provedeno tijekom školske godine 2019./2020. u srednjoj strukovnoj školi u Dubrovniku. U radu se prikazuju rezultati istraživanja provedenoga na uzorku dvije skupine učenika srednje strukovne škole, jedne koja uči francuski (N=124) i druge koja uči talijanski jezik (N=146). Kao mjerni instrument korištena je prilagođena inačica Upitnika za mjerenje tipa i intenziteta motivacije učenika za učenje stranoga jezika autorice Mihaljević Djigunović (1998). Analiza podataka provedena je metodom deskriptivne i inferencijalne statistike. Cilj istraživanja bio je ispitati odnos motivacije i varijabli spola, duljine učenja, ocjene, izloženosti izvannastavnim sadržajima kao i boravka u zemljama francuskoga/talijanskoga govornog područja. Rezultati istraživanja pokazali su značajnu povezanost motivacije i navedenih varijabli u skupini učenika francuskoga jezika, dok je u skupini učenika koji uče talijanski jezik povezanost ovih varijabli uočena samo na određenim skalama motivacije. Nekolicina istraživanja bavi se motivacijom za učenje ova dva strana jezika u hrvatskome obrazovnom kontekstu. Stoga dobiveni rezultati pridonose spoznajama o motivaciji za učenje francuskoga i talijanskog jezika kao stranih jezika i mogu biti korisni istraživačima u području OVIJ-a i nastavnicima stranih jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Dubrovniku
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Central and East European Online Library - CEEOL