Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1166144

Ispitivanje motivacije za učenje francuskoga i talijanskoga jezika u hrvatskome obrazovnom kontekstu


Violić-Koprivec, Ariana; Maslek, Jasenka
Ispitivanje motivacije za učenje francuskoga i talijanskoga jezika u hrvatskome obrazovnom kontekstu // Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, (2021), 14; 3-20 doi:10.38003/zrffs.14.1 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1166144 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ispitivanje motivacije za učenje francuskoga i talijanskoga jezika u hrvatskome obrazovnom kontekstu
(Analysis of motivation for learning french and italian in the croatian educational context)

Autori
Violić-Koprivec, Ariana ; Maslek, Jasenka

Izvornik
Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu (1846-9426) (2021), 14; 3-20

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
afektivni čimbenici ; motivacija ; francuski kao strani jezik ; talijanski kao strani jezik ; spol ; duljina učenja ; ocjena ; izloženost izvannastavnim sadržajima
(affective factors ; motivation ; French as a foreign language ; Italian as a foreign language ; gender ; length of study, grade ; exposure to the out-of-class content)

Sažetak
U procesu učenja stranoga jezika motivacija kao jedan od afektivnih čimbenika ima vrlo važnu ulogu. Tijekom procesa učenja motivacija se mijenja. Povezana je s dinamičnim promjenama i različitim unutarnjim i vanjskim utjecajima kojima je učenik izložen, tako da u tom procesu dolazi do čestih fluktuacija motivacije (Dörnyei i Skehan 2005). Motivacija u svojoj pojavnosti bitno utječe na način i tijek usvajanja stranoga jezika, određujući joj intenzitet, tip, trajanje i učinkovitost. Ovaj rad je nastavak istraživanja o motivaciji za učenje francuskoga i talijanskoga jezika koje je provedeno tijekom školske godine 2019./2020. u srednjoj strukovnoj školi u Dubrovniku. U radu se prikazuju rezultati istraživanja provedenoga na uzorku dvije skupine učenika srednje strukovne škole, jedne koja uči francuski (N=124) i druge koja uči talijanski jezik (N=146). Kao mjerni instrument korištena je prilagođena inačica Upitnika za mjerenje tipa i intenziteta motivacije učenika za učenje stranoga jezika autorice Mihaljević Djigunović (1998). Analiza podataka provedena je metodom deskriptivne i inferencijalne statistike. Cilj istraživanja bio je ispitati odnos motivacije i varijabli spola, duljine učenja, ocjene, izloženosti izvannastavnim sadržajima kao i boravka u zemljama francuskoga/talijanskoga govornog područja. Rezultati istraživanja pokazali su značajnu povezanost motivacije i navedenih varijabli u skupini učenika francuskoga jezika, dok je u skupini učenika koji uče talijanski jezik povezanost ovih varijabli uočena samo na određenim skalama motivacije. Nekolicina istraživanja bavi se motivacijom za učenje ova dva strana jezika u hrvatskome obrazovnom kontekstu. Stoga dobiveni rezultati pridonose spoznajama o motivaciji za učenje francuskoga i talijanskog jezika kao stranih jezika i mogu biti korisni istraživačima u području OVIJ-a i nastavnicima stranih jezika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Dubrovniku

Profili:

Avatar Url Jasenka Maslek (autor)

Avatar Url Ariana Violić-Koprivec (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Violić-Koprivec, Ariana; Maslek, Jasenka
Ispitivanje motivacije za učenje francuskoga i talijanskoga jezika u hrvatskome obrazovnom kontekstu // Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, (2021), 14; 3-20 doi:10.38003/zrffs.14.1 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Violić-Koprivec, A. & Maslek, J. (2021) Ispitivanje motivacije za učenje francuskoga i talijanskoga jezika u hrvatskome obrazovnom kontekstu. Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, (14), 3-20 doi:10.38003/zrffs.14.1.
@article{article, author = {Violi\'{c}-Koprivec, Ariana and Maslek, Jasenka}, year = {2021}, pages = {3-20}, DOI = {10.38003/zrffs.14.1}, keywords = {afektivni \v{c}imbenici, motivacija, francuski kao strani jezik, talijanski kao strani jezik, spol, duljina u\v{c}enja, ocjena, izlo\v{z}enost izvannastavnim sadr\v{z}ajima}, journal = {Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu}, doi = {10.38003/zrffs.14.1}, number = {14}, issn = {1846-9426}, title = {Ispitivanje motivacije za u\v{c}enje francuskoga i talijanskoga jezika u hrvatskome obrazovnom kontekstu}, keyword = {afektivni \v{c}imbenici, motivacija, francuski kao strani jezik, talijanski kao strani jezik, spol, duljina u\v{c}enja, ocjena, izlo\v{z}enost izvannastavnim sadr\v{z}ajima} }
@article{article, author = {Violi\'{c}-Koprivec, Ariana and Maslek, Jasenka}, year = {2021}, pages = {3-20}, DOI = {10.38003/zrffs.14.1}, keywords = {affective factors, motivation, French as a foreign language, Italian as a foreign language, gender, length of study, grade, exposure to the out-of-class content}, journal = {Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu}, doi = {10.38003/zrffs.14.1}, number = {14}, issn = {1846-9426}, title = {analysis of motivation for learning french and italian in the croatian educational context}, keyword = {affective factors, motivation, French as a foreign language, Italian as a foreign language, gender, length of study, grade, exposure to the out-of-class content} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Central and East European Online Library - CEEOL


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font