Pregled bibliografske jedinice broj: 1166065
Od mosta prema trokutu inkluzivne podrške učenicima s teškoćama u razvoju
Od mosta prema trokutu inkluzivne podrške učenicima s teškoćama u razvoju // 2. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 114-115 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1166065 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Od mosta prema trokutu inkluzivne podrške
učenicima s teškoćama u razvoju
(From the bridge to the triangle of inclusive
support for students with disabilities)
Autori
Maltar Okun, Tanja ; Doutlik, Karolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
2. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 02.12.2021. - 03.12.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
pomoćnici u nastavi, roditelji, suradnja, učenici s teškoćama u razvoju, učitelji.
(teaching assistants, parents, cooperation, students with developmental difficulties, teachers.)
Sažetak
Škola je odgojno-obrazovna ustanova. Učenici u njoj stječu znanja, razvijaju razne sposobnosti i vještine, usvajaju navike, ali i prihvaćaju određene vrijednosti, općeljudske te društvene norme. Za učenikov je razvoj važno da njeguje te razvija odnos s drugim učenicima, a pogotovo s onima koji imaju određene različitosti, odnosno specifičnosti. Kao odgovor diskriminaciji, kršenju prava, predrasudama te isključivanju drugačijih javlja se inkluzivno obrazovanje koje se temelji na toleranciji, promicanju, prihvaćanju, priznavanju i poštivanju različitosti te uključivanju takvih učenika. Njegov je osnovni cilj poticati razvoj svih učenika i njihovih potencijala pritom poštujući njihove razvojne i obrazovne mogućnosti, sposobnosti te posebne potrebe. U konceptu inkluzivnog odgoja i obrazovanja uloga učitelja je vrlo zahtjevna. Kako bi se ono u redovnim školama uspješno provodilo, učiteljima je potrebna podrška. Jedan od oblika podrške učiteljima je asistencija, odnosno participacija pomoćnika u nastavi učenicima s teškoćama u razvoju. Uloga pomoćnika u nastavi je neposredno pomaganje i podupiranje učenika s teškoćama u razvoju tijekom njihovog boravka u školi te njihovo uključivanje u razredni mikrosustav. Dakle, pomoćnici u nastavi predstavljaju most u svladavanju prepreka tijekom odgojno-obrazovnog procesa, a koji povezuje učitelja i učenika s teškoćama u razvoju. No, uspješna inkluzija ne podrazumijeva samo kvalitetnu suradnju učitelja te pomoćnika u nastavi, već i roditelja učenika s teškoćama u razvoju. Oni zajedno grade trokut inkluzivne podrške učeniku s teškoćama u razvoju, a kvalitetna i konstruktivna suradnja, komunikacija i partnerski odnosi među njima ujedno pridonose i kvaliteti provođenja inkluzivnog odgoja i obrazovanja. Rad se bavi ispitivanjem stavova i procjena o međusobnoj suradnji, provođenju inkluzije, problemima te zadovoljstvu zajedničkim radom učitelja, pomoćnika u nastavi i roditelja učenika s teškoćama u razvoju, kao i podrškom samom učeniku. Također se ispituje povezanost stavova, odnosno procjena sa sociodemografskim obilježjima ispitanika. Uz navedeno, želi se doznati koji čimbenici doprinose kvaliteti njihove zajedničke suradnje te inkluzije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)