Pregled bibliografske jedinice broj: 1165974
Pristup djece s teškoćama u razvoju suvremenom likovno-umjetničkom djelu
Pristup djece s teškoćama u razvoju suvremenom likovno-umjetničkom djelu. Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2021 (monografija)
CROSBI ID: 1165974 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pristup djece s teškoćama u razvoju suvremenom
likovno-umjetničkom djelu
(The Approach of Children with Disabilities to
Contemporary Art)
Autori
Sunko, Esmeralda ; Brajčić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu
Grad
Split
Godina
2021
Stranica
109
ISBN
978-953-325-075-9
Ključne riječi
djeca s teškoćama u razvoju, likovno-umjetničko djelo, metoda estetskog transfera, Joan Miro
(children with disabilities, artwork, aesthetic transfer method, Joan Miro)
Sažetak
Ova znanstvena monografija na cjelovit način obrađuje temu primjene suvremenog umjetničkog djela kao poticaja za recepciju i verbalnu i likovnu ekspresivnost u proksimalnom području razvoja učenika s teškoćama. Kroz opise receptivnosti i ekspresivnosti učenika s teškoćama demonstrira se integracija likovne umjetnosti različitim sposobnostima, mogućnostima i odgojno- obrazovnim potrebama učenika u zoni njihovog proksimalnog razvoja i situacijama (samo)upoznavanja drugih i okruženja. Knjiga sustavno razmatra teorijske spoznaje i empirijske nalaze evaluacije primjenjene na dva umjetnička djela Joana Moroa u poticanju ekspresivnog doživljaja učenika s teškoćama u funkciji njihovog izražavanja i komuniciranja. Znanstveni doprinos je višestruk: (1) primjena kvalitativnog nacrta studije u evaluaciji recepcije i ekspresije (verbalne i likovne) za poticanje razvoja i socijalnih interakcija učenika s teškoćama i stručnjacima ; (2) sudjelovanje učenika s značajnim ograničenjima u kognitivnom i socijalnom (praktičnom) funkcioniranju promiče njihovu „vidljivost“ i „važnost“ obzirom da su često marginalizirana i vrlo rijetko uključena skupina u istraživanja, (3) postupak primjene i evaluacije jedne kreativno-ekspresivne tehnike kao učinkovite metode rada s ovim skupinama učenika je prilika za unaprjeđenje kvalitete rada u redovnim i posebnim sustavima odgoja i obrazovanja ; (4) stručnjaci mogu analizirati primjerenost ove metode odgojno-obrazovnim potrebama različitih učenika i njezinu učinkovitost u poticanju aktivnog sudjelovanja i motivacije učenika, te smanjivanje nepoželjnih ponašanja. U istraživanju sudjeluje izuzetno heterogena skupine učenika s teškoćama (spoznajnim, jezično- govorno-glasovnim i komunikacijskim, socijalnim, motoričkim, višestrukim teškoćama). Knjiga promiče važnost i značaj doživljavanja, komuniciranja s likovnim djelima u populaciji djece s teškoćama u razvoju te preispituje uvriježena mišljenja o mogućnostima i ograničenjima u primjeni kvalitativnoga nacrta studije. Rezultati kvalitativnog dijela istraživanja promiču ljudsko dostojanstvo, pravo i slobodu izražavanja, društvenu jednakost, solidarnost i kreativnost kao suštinu životnog potencijaka i kod učenika s teškoćama u razvoju. U knjizi je potvrđen višestruki značaj doživljavanja likovnih umjetničkih djela u populaciji djece s teškoćama u razvoju, posebice u smislu promicanju prava spomenute djece na likovno doživljavanje, likovno izražavanje doživljenoga, te poticanje njihovog cjelokupnog životnog potencijala.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Likovne umjetnosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu