Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1165862

Pristupi istraživanju i eksperimentu u vizualnim umjetnostima (izvođenje teoretizacije transdisciplinarnih istraživanja na osnovu djela Ivana Galete


Kružić, Dragana
Pristupi istraživanju i eksperimentu u vizualnim umjetnostima (izvođenje teoretizacije transdisciplinarnih istraživanja na osnovu djela Ivana Galete, 2021., doktorska disertacija, Fakultet za medije i komunikacije, Beograd


CROSBI ID: 1165862 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pristupi istraživanju i eksperimentu u vizualnim umjetnostima (izvođenje teoretizacije transdisciplinarnih istraživanja na osnovu djela Ivana Galete
(Approaches to Research and Experimentation in the Visual Arts (performing theoretisation of research of transdisciplinary art based on the work of Ivan Ladislav Galeta))

Autori
Kružić, Dragana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Fakultet za medije i komunikacije

Mjesto
Beograd

Datum
10.06

Godina
2021

Stranica
189

Mentor
Šuvaković, Miško ; Lah, Nataša

Ključne riječi
umjetnički eksperiment, umjetničko istraživanje, intertekstualnost, transdisciplinarnost, Ivan Ladislav Galeta, work in progress, bihevioralni performans, autoferencijalnost, pedagoški obrat, provokacija percepcije, projekt u umjetnosti, konceptualna umjetnost
(artistic experiment, artistic research, intertextuality, transdisciplinarity, Ivan Ladislav Galeta, work in progress, behavioral performance, auto-referentiality, pedagogical turn, perception provocation, project in art, conceptual art)

Sažetak
Predmet ovog istraživanja doktorske disertacije po nazivom Pristupi istraživanju i eksperimentu u vizualnim umjetnostima (izvođenje teoretizacije transdiciplinarnih umjetničkih istraživanja na osnovu djela Ivana Ladislava Galete) odnosi se na analizu pojmova, procedura i protokola eksperimentalnog i istraživačkog pristupa unutar umjetničke produkcije, što upućuje na transdisciplinarna i metamedijska prekoračenja granica vizualnih umjetnosti temeljenih na avangardnim, neoavangardnim i postavangardnim propozicijama. Kompleksni sklop različitih teorijskih platformi konstruirao je referentni okvir čija je interpretacija obuhvatila hibridnost polja eksperimenata sa filmom, fotografijom, videom, zvukom, vizualnom poezijom, zatim internetske akcije, intervencije u javne prostore, te pregled pedagoških eksperimentalnih istraživačkih praksi. Teorijsko interpretativni korpus objedio je teoriju intertekstualnosti, teoriju filma, teoriju semiotike i semiologije, teoriju umjetnosti i kulture, teoriju umjetnika i teoriju hibridnih pisanja umjetnika. Disertacija je podijeljena u dvije kauzalne cjeline. U prvoj se vrši analiza i interpretacija povijesno- društvenog, kulturalnog, teorijskog i filozofskog konteksta, dok se u drugoj predstavlja studija slučaja koja obuhvaća sistemsku analizu umjetničke prakse hrvatskog multimedijalnog umjetnika Ivana Ladislava Galete. Višeslojan i kompleksan odnos navedenih teorijskih platformi kao diskurzivna analiza omogućio je lociranje, mapiranje, definiranje i interpretiranje problemske osnove unutar složene strukture umjetničke produkcije. Istovremeno je i simpflicirao složene hibridne znakovne sisteme, te diskurzivne epistemološke protokole i procedure. Problemska osnova na temelju koje je strukturirana kategorijalna podjela/sistemska analiza umjetničke prakse I.L.Galete u drugom dijelu doktorske disertacije izvedena je iz teorijske platforme Giulia Carla Argana (Đulia Karla Argana) o istraživačkoj umjetnosti/umjetnosti kao projekta. Prema Arganovoj klasifikaciji projektivnog, fluentnog, nedovršenog djela, kao postuliranje neoavangardnih tendencija, izveden je koncept work in progress kao diskurzivna kategorizacija umjetničke prakse podijeljena na četiri dominantne kategorije: intertekstualnost/intermedijalnost, bihevioralni performans, antiumjetnost i teorija umjetnik/hibridna pisanja umjetnika. Temeljne pretpostavke ovog istraživanja su: 1. Eksperimentom i istraživanjem kao djelatnim umjetničkim procedurama i protokolima prekoračuju se disciplinarne granice i granice specifičnosti medija ; 2. Hibridnost polja ukazuje na složenost problemske osnove unutar strukture umjetničkog djela ; 3. Hibridno pisanje umjetnika promatra se kao prvostupanjski jezično-teoretski instrument koji reflektira drugostupanjske metateorijske tekstove (psihoanaliza, filozofija, antropozofija, ezoterija, teozofija, numerologija, matematika, fizika, književnost i sl.) ; 4. Umjetnička praksa sagledava se kao teorija in situ - samorazumljiv tok premisa i konkluzija nastao iz djelatne procedure istraživanja ; 5. Umjetnička praksa posjeduje fundamentalne značajke projektivne umjetnosti ; 6. Autorefleksivnost kao proteorijska praksa predočava palimpsestičko usložnjavanje karakterističnih strukturalnih intertekstualnih referenci ; 7. Perceptivne destabilizacije promatraju se kao rezultat upotrebe nekonvencionalnih metoda i postupaka realizacije umjetničkog rada ; i 8. Praksa pedagoško/umjetničkog rada pozicija je gdje se govorni performativni čin transponira u programski tekst, i sl.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Nataša Lah (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kružić, Dragana
Pristupi istraživanju i eksperimentu u vizualnim umjetnostima (izvođenje teoretizacije transdisciplinarnih istraživanja na osnovu djela Ivana Galete, 2021., doktorska disertacija, Fakultet za medije i komunikacije, Beograd
Kružić, D. (2021) 'Pristupi istraživanju i eksperimentu u vizualnim umjetnostima (izvođenje teoretizacije transdisciplinarnih istraživanja na osnovu djela Ivana Galete', doktorska disertacija, Fakultet za medije i komunikacije, Beograd.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kru\v{z}i\'{c}, Dragana}, year = {2021}, pages = {189}, keywords = {umjetni\v{c}ki eksperiment, umjetni\v{c}ko istra\v{z}ivanje, intertekstualnost, transdisciplinarnost, Ivan Ladislav Galeta, work in progress, bihevioralni performans, autoferencijalnost, pedago\v{s}ki obrat, provokacija percepcije, projekt u umjetnosti, konceptualna umjetnost}, title = {Pristupi istra\v{z}ivanju i eksperimentu u vizualnim umjetnostima (izvo\djenje teoretizacije transdisciplinarnih istra\v{z}ivanja na osnovu djela Ivana Galete}, keyword = {umjetni\v{c}ki eksperiment, umjetni\v{c}ko istra\v{z}ivanje, intertekstualnost, transdisciplinarnost, Ivan Ladislav Galeta, work in progress, bihevioralni performans, autoferencijalnost, pedago\v{s}ki obrat, provokacija percepcije, projekt u umjetnosti, konceptualna umjetnost}, publisherplace = {Beograd} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Kru\v{z}i\'{c}, Dragana}, year = {2021}, pages = {189}, keywords = {artistic experiment, artistic research, intertextuality, transdisciplinarity, Ivan Ladislav Galeta, work in progress, behavioral performance, auto-referentiality, pedagogical turn, perception provocation, project in art, conceptual art}, title = {Approaches to Research and Experimentation in the Visual Arts (performing theoretisation of research of transdisciplinary art based on the work of Ivan Ladislav Galeta)}, keyword = {artistic experiment, artistic research, intertextuality, transdisciplinarity, Ivan Ladislav Galeta, work in progress, behavioral performance, auto-referentiality, pedagogical turn, perception provocation, project in art, conceptual art}, publisherplace = {Beograd} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font