Pregled bibliografske jedinice broj: 1165841
Uvođenje kodeksa školskog odijevanja – primjer dobre prakse u Osnovnoj školi Jurja Dalmatinca Šibenik
Uvođenje kodeksa školskog odijevanja – primjer dobre prakse u Osnovnoj školi Jurja Dalmatinca Šibenik // Plavi fokus, (2016), 3; 21-25 (recenziran, članak, ostalo)
CROSBI ID: 1165841 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uvođenje kodeksa školskog odijevanja – primjer dobre
prakse u Osnovnoj školi Jurja Dalmatinca Šibenik
(Introduction of a school dress code - an example
of good practice in the Juraj Dalmatinac
Elementary School in Šibenik)
Autori
Vukša, Andrea ; Roknić, Renata ; Raković, Ivana ; Bilić, Morana
Izvornik
Plavi fokus (1845-8165)
(2016), 3;
21-25
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
stavovi ; školske uniforme ; kodeks školskog odijevanja ; zadovoljstvo učenika
(attitudes ; school uniforms ; dress code ; student' satisfaction)
Sažetak
UVOD: Povijest školskih uniforma seže još u 19. stoljeće. Iako je njihova prvotna namjena bila da štite odjeću djece od prljanja tintom i kredom, s vremenom se prepoznalo da imaju i pozitivne utjecaje na samo ponašanje djece. Poboljšanje discipline u razredu, smanjenje učestalosti nasilja, poštivanje profesora, podizanje samopoštovanja i samopouzdanja samo su neki od dobrobiti nošenja uniforme. Hrvatske škole jedne su od rijetkih u Europi koje nemaju uniforme, a osnovna škola Jurja Dalmatinca u Šibeniku može se pohvaliti kao prva škola u Hrvatskoj koja je uvela obavezan kodeks odijevanja za sve učenike. Svrha ove studije bila je ispitati stavove učenika osnovne škole Jurja Dalmatinca o obaveznom kodeksu školskog odijevanja te postoje li eventualne spolne razlike u percipiranju kodeksa odijevanja. METODA: Za potrebe istraživanja izrađen je kratki anketni upitnik koji se sastojao od tri pitanja općih informacija i devet tvrdnji koje su učenici procjenjivali na skali od 1 do 5. U istraživanju je sudjelovalo 100 učenika 4., 5. i 6. razreda Osnovne škole Jurja Dalmatinca u Šibeniku, 48% djevojčica i 52% dječaka. REZULTATI: Utvrđen je pozitivan s tav učenika prema nošenju školskih uniformi (majica). Velik broj ispitanih učenika u većoj mjeri zadovoljno je s kodeksom odijevanja, navodi da osjeća jednakost i općenito se bolje osjeća u školi. Manji broj ispitanika smatra da ima više prijatelja u školi i da se druži s više vršnjaka u razredu. ZAKLJUČAK: Uvođenje kodeksa odijevanja u osnovne škole bi eventualno uspostavilo sustav obrazovanja u kojem će se djeca isticati po svojoj sposobnosti, trudu, dobrim rezultatima i ocjenama, a ne po stilu odijevanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Zdravstveno veleučilište, Zagreb