Pregled bibliografske jedinice broj: 1165834
Utjecaj vrednovanja na razinu usvajanja ishoda predmeta "Katolički vjeronauk"
Utjecaj vrednovanja na razinu usvajanja ishoda predmeta "Katolički vjeronauk" // Županijsko stručno vijeće vjeroučitelja Zadarske nadbiskupije
online, 2021. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 1165834 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj vrednovanja na razinu usvajanja ishoda
predmeta "Katolički vjeronauk"
(The impact of evaluation on the level of adoption
of educational outcomes of the subject "Catholic
religious education")
Autori
Mohorić, Marijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
Županijsko stručno vijeće vjeroučitelja Zadarske nadbiskupije
Mjesto i datum
Online, 24.03.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Vrednovanje u nastavnom procesu ; Konstruktivno poravnavanje ; Oblici i metode vrednovanja
(Evaluation in the teaching process ; Constructive alignment ; Forms and methods of evaluation)
Sažetak
Promjena paradigme učenja i poučavanja koja se očituje u pomaku s činjeničnog znanja na razvoj kompetencija nužnih za uspješan život i rad u 21. stoljeću, kao što su kritičko razmišljanje, rješavanje problema i informirano donošenje odluka, razvoj kreativnosti i inovativnosti, mora biti vidljiva i u metodama vrednovanja. Upravo zbog toga, te zbog svoje složenosti i značajnosti vrednovanje danas izaziva pažnju najšire društvene, stručne i znanstvene javnosti. Usklađujući se s ciljevima, vrijednostima i načelima cjelovitoga kurikulumskog sustava, Smjernice za vrednovanje procesa i ostvarenosti odgojno-obrazovnih ishoda u osnovnoškolskome i srednjoškolskome odgoju i obrazovanju stavljaju naglasak na: procese učenja, ostvarivanje napretka i unaprjeđivanje učenja, suradnju i jačanje odgovornosti svih sudionika odgojno- obrazovnoga procesa, olakšan prolazak učenika odgojno-obrazovnim sustavom i osiguravanje jednakih mogućnosti za sve učenike. Vrednovanje predstavlja dakle složen proces koji se zasniva na poznavanju i razumijevanju: kurikulumima definiranih odgojno-obrazovnih ciljeva, ishoda i očekivanja ; mogućnosti, dosega i ograničenja pojedinih pristupa, oblika i metoda vrednovanja, te procesa učenja, konteksta učenja i osobitosti učenika. U predavanju se na poseban način razmatra utjecaj vrednovanja na razinu usvojenosti odgojno- obrazovnih ishoda u kurikulumu Katoličkog vjeronauka. Pritom se donosi prikaz pristupa, oblika i metoda vrednovanja koje prate, podržavaju i usmjeruju nastavni proces prema definiranim razinama odgojno-obrazovnih ishoda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija, Religijske znanosti (interdisciplinarno polje)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru