Pregled bibliografske jedinice broj: 1165806
Duhovnost djece predškolske dobi - izazov odraslima
Duhovnost djece predškolske dobi - izazov odraslima // Nova promišljanja o djetinjstvu. Rethinking childhood. Knjiga sažetaka s međunarodne znanstveno-umjetničke konferencije / Cindirć, Maja ; Ivon, Katarina (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2021. str. 93-94 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1165806 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Duhovnost djece predškolske dobi - izazov odraslima
(The spirituality of preschool children - a challenge
to adults)
Autori
Mohorić, Marijana ; Dokoza, Antonia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Nova promišljanja o djetinjstvu. Rethinking childhood. Knjiga sažetaka s međunarodne znanstveno-umjetničke konferencije
/ Cindirć, Maja ; Ivon, Katarina - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2021, 93-94
ISBN
978-953-331-321-4
Skup
Međunarodna znanstveno-umjetnička konferencija "Nova promišljanja o djetinjstvu"
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 04.06.2021. - 05.06.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
Dječja duhovnost ; Religiozni razvoj djeteta ; Predškolski vjerski odgoj ; Vjera odraslih
(Children's spirituality ; Child's religious development ; Preschool religious education ; Adult's faith)
Sažetak
Cilj je rada istražiti temeljne karakteristike i zahtjeve duhovnog sazrijevanja djece predškolske dobi kao jednog od ključnih aspekata njihova cjelovitog razvoja. Toj duhovnoj dimenziji djetetova razvoja u ovom se radu, međutim, ne pristupa apologetski, već se ona tematizira kao nedovoljno poznat i priznat resurs cjelovita odgoja, te izazov odraslima, roditeljima i starateljima te pastoralnim djelatnicima i odgojiteljima. U tom smislu adekvatno shvaćanje dječje duhovnosti smatra se nužnom pretpostavkom za odgovarajuće vođenje odgojno-obrazovnih procesa, u obiteljskom kontekstu te u onom institucionalnom, tj. župnom okruženju ili u kontekstu dječjih vrtića. Budući da se radi o temi koja je na hrvatskom govornom području nedovoljno istražena, rad se pretežno temelji na obradi inozemnih istraživanja i relevantne literature. U obradi teme koristit će se analitičko-kritička metoda, te interdisciplinarni pristup. Pritom se stavljaju u međusobnu ovisnost sljedeći aspekti: antropološko-teološki, psihopedagoški i pastoralno-katehetski. U prvom se dijelu naglasak stavlja na preciziranje religioznog resursa djeteta predškolske dobi, njihova iznenađujuća obilježja, te potrebe njegova razvoja i specifičnog praćenja. U drugom dijelu rada istaknut će se kako i u čemu duhovnost djece rane dobi stavlja u pitanje našu praksu vjerskog odgoja. Ta nas analiza dovodi do zaključka kako zapravo djeca stavljaju u pitanje ne samo odgojne postupke odraslih, koji se brinu o njihovu vjerskom razvoju, već i duhovnost odraslih, a do tog zaključka, koji je prije svega teološki (usp. Mt 18, 3), dolazimo polazeći od psiho-pedagoških zaključaka, kako bismo naposljetku ocrtali neke pastoralno-katehetske preporuke koje smatramo bitnima kako bi odrasli odgovorili na izazov koji im dolazi iz novijih poimanja dječje duhovnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija, Religijske znanosti (interdisciplinarno polje), Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru