Pregled bibliografske jedinice broj: 1165757
Samoprocjene studenata o kompetencijama za odgojno- obrazovnu inkluziju
Samoprocjene studenata o kompetencijama za odgojno- obrazovnu inkluziju // Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju / Ileš, Tatjana ; Sabljar, Mirna (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 504-528 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1165757 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoprocjene studenata o kompetencijama za odgojno-
obrazovnu inkluziju
(Students’ self-assessments of competences for
inclusive education)
Autori
Klasnić, Irena ; Đuranović, Marina ; Brčić, Filip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju
/ Ileš, Tatjana ; Sabljar, Mirna - Osijek : Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021, 504-528
ISBN
978-953-8181-33-7
Skup
1. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 05.12.2019. - 06.12.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
odgojno-obrazovna inkluzija, spolne razlike, studijski programi, učenici s teškoćama u razvoju, učitelji
(educational inclusion ; gender differences ; students with developmental disabilities ; study programmes ; teachers)
Sažetak
Odgojno-obrazovna inkluzija velik je izazov suvremenim pedagoškim stremljenjima. Ona danas nije pitanje izbora i htijenja, nego imperativ i potreba društva i vremena u kojemu živimo. Pod odgojno-obrazovnom inkluzivnom praksom u školskome kontekstu podrazumijeva se uključivanje svakoga djeteta kao jednakopravnoga člana društva u odgojno-obrazovni sustav, uvažavanje njegovih specifičnih potreba i omogućavanje najvećega mogućeg razvoja svih njegovih potencijala. Temeljne su odrednice inkluzivnoga odgojno obrazovnog sustava otvorenost, fleksibilnost, uvažavanje različitosti svakoga pojedinog učenika, spremnost na pomoć i suradnju, aktivno sudjelovanje u svim školskim aktivnostima. Kako bi se inkluzija uspješno i kvalitetno provodila i implementirala, potrebne su promjene na svim razinama – na razini učionice, odgojno-obrazovne ustanove, uže i šire lokalne zajednice te cijeloga društva. Razvoj i kvaliteta odgojno-obrazovne inkluzije ovisi o svim dionicima odgojno obrazovnoga procesa: učiteljima, učenicima, roditeljima, stručnim suradnicima i ravnateljima. Ostvarivanje inkluzivnoga pristupa, među ostalim, uvelike ovisi i o stavovima koje učitelji i nastavnici imaju o kompetencijama koje posjeduju za njegovo provođenje. Budući da su stavovi relativno trajna kategorija, važno je dobiti uvid u procjene budućih učitelja i nastavnika o kompetencijama koje posjeduju za uspješnu primjenu inkluzije u odgojno-obrazovnome procesu. Upravo će stoga cilj istraživanja biti ispitati razlike u samoprocjeni kompetencija za odgojno-obrazovnu inkluziju među studentima, budućim magistrima primarnoga obrazovanja i budućim predmetnim učiteljima / nastavnicima, odnosno studentima nastavničkih usmjerenja. Ispitivanjem će se obuhvatiti studenti završne godine Učiteljskoga fakulteta te završnih godina nekoliko fakulteta koji imaju nastavnička usmjerenja Sveučilišta u Zagrebu. Osim toga ispitat će se i spolne razlike u samoprocjeni studenata o kompetencijama za odgojno-obrazovnu inkluziju. Dobiveni bi rezultati mogli uputiti na postojanje spolnih razlika te razlika u procjenama kompetencija studenata različitih fakulteta za odgojno-obrazovnu inkluziju što bi moglo implicirati potrebu redefiniranja postojećih studijskih programa sa svrhom promoviranja inkluzivne kulture škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb