Pregled bibliografske jedinice broj: 1165728
Definiranje uloge producenta u filmskoj umjetnosti – primjer dugometražnoga igranoga filma „Ideš? Idem!“
Definiranje uloge producenta u filmskoj umjetnosti – primjer dugometražnoga igranoga filma „Ideš? Idem!“ // Kroatologija, 12 (2021), 2-3; 215-237 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1165728 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Definiranje uloge producenta u filmskoj umjetnosti –
primjer dugometražnoga igranoga filma „Ideš? Idem!“
(Producers role in cinematography on the example of
the feature film „Ideš? Idem!“)
Autori
Puizina, Tamara ; Dabo, Krešimir
Izvornik
Kroatologija (1847-8050) 12
(2021), 2-3;
215-237
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
producent, filmska produkcija, dugometražni igrani film
(producer, film production, feature film)
Sažetak
Uloga producenta i njegove zadaće, odnosno odgovornosti u procesu stvaranja filmskoga djela često je nedovoljno jasno shvaćena u javnosti, a gdjekad i pogrješno protumačena, čak i od same struke. Tome zasigurno doprinosi činjenica da su, kroz rane razvojne faze hrvatske kinematografije, producentska zaduženja, kao i ona autorska, na sebe preuzimali upravo redatelji. Dakle, u početcima kreiranja filma nije bilo moguće zadovoljiti potrebne standarde zbog ograničenih resursa, ali i zbog manjka kadra koji se postepeno razvijao zajedno s branšom. Može se reći da je na našim prostorima tek u recentnoj povijesti preuzet zapadnjački model u pristupu realizaciji filma, model po kojem je producentu dodijeljena jedna od najvažnijih uloga, a koja zahtijeva ozbiljan angažman, potpunu predanost i jasno definirane odgovornosti. Ovaj rad bavi se istraživanjem upravo te uloge, obrađuje sve značajne segmente koje ona obuhvaća, a za cilj ima determinirati doprinos filmu od producenta. Osim teorijskoga pregleda, primjerom iz prakse, konkretno u slučaju dugometražnoga igranoga filma, daje se uvid u sve produkcijske korake tijekom stvaranja. U drugom dijelu ovoga rada, analitičkom obradom prikupljenih podataka koji su dobiveni putem anketnoga upitnika i dubinskoga intervjua, vrlo je jasno predočeno u kojoj je mjeri zanimanje producenta prepoznato kao relevantno te što ono podrazumijeva, kako iz perspektive samih suradnika, tako i one krajnjih korisnika, odnosno publike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika)