Pregled bibliografske jedinice broj: 1165680
Moralne posljedice europskih, korporativnih bankrota: studija slučaja Parmalat. Hermeneutika 'jedne' sumnje
Moralne posljedice europskih, korporativnih bankrota: studija slučaja Parmalat. Hermeneutika 'jedne' sumnje // 62. Godišnji simpozij Hrvatskog filozofskog društva "Europska unija - jučer, danas, sutra" / Lunić, Anita, Brčić Kuljiš, Marita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2021. str. 41-41 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1165680 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Moralne posljedice europskih, korporativnih
bankrota: studija slučaja Parmalat. Hermeneutika
'jedne' sumnje
(Moral Consequences of European, Corporate
Bankruptcy: the "Parmalat" Case-Study:
Hermeneutics of a doubt)
Autori
Vidanec, Dafne
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
ISBN
978-953-164-212-5
Skup
62. Godišnji simpozij Hrvatskog filozofskog društva "Europska unija - jučer, danas, sutra"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.11.2021. - 27.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
korporativna politika upravljanja, "Parmalat", moć(i) (-biti), Friedrich Nietzsche, Martin Heidegger
(Corporate Management Policy, "Parmalat S.P.A.", to be able to (be), Friedrich Nietzsche, Martin Heidegger)
Sažetak
Zato što ekonomija, promatrana kao (1) partikularna znanstvena disciplina – „teorija“ i (2) (poslovna) „praxa“ (J. M. Keynes), objektom istraživanja fokusirana na stvaranje i oblikovanje tržišta robâ i uslugâ diktiranoga „nevidljivom rukom“ (A. Smith) sa ciljem akumuliranja dobiti u svrhu ne samo o(b)drža(va)nja nego i umnožavanja (temeljnog) kapitala do točke u kojoj se kumulativna vrijednost „dobiti“ transponira u red tzv. 'viših' „monetarnih vrijednosti“ (M. Friedmann), a promatrano kroz povijest filozofije, nije, može se tvrditi, nikad bila ‘ozbiljnim’ predmetom filozofijskih istraživanja... Potonje se posebice tiče njezinih ontoloških temelja, implicite sadržanih u Hedeggerovoj hermeneutičkoj formulaciji „vremenosti“ shvaćene kao ekstatične strukture „brige“ (njem. Sorge), odnosno, „zabrinutosti“ (Ch. Taylor) za naš „modernitet“ koji se u egzistencijalnom pogledu našao „pod unakrsnim pritiskom“ (I. Raguž) „triju zla“ (F. Nietzsche): kapitalističkom „pohotljivosti“, političkim „vlastoljubljem“ i kulturnim „častohlepljem“ ; zato nastaju „narativi“ nalik našem „Parmalatu“. Svrha ovog elaborata jest istražiti, ukazati i protumačiti dvoje: (1) relevantnost i neizbježnost filozofskog mišljenja u ekonomskoj znanosti (i praksi) kao i (2) detektirati „anomalije“ (Th. S. Kuhn) u poslovanju nekadašnjeg talijanskog, prehrambeno-proizvodnog giganta „Parmalat“, koje su tu glasovitu kompaniju 'bacile' u poslovno- upravljačku krizu, koja je posljedično rezultirala bankrotom koji je zacrtao budućnost europske korporativne politike ; 'Nietzscheove' „Evrope što sumnja u sve“. Naša je teza da postoji određena veza između Nietzschea i Parmalata koju se ovdje, u nastavku, želi istražiti.
Izvorni jezik
Hrvatski