Pregled bibliografske jedinice broj: 1165422
ISKUSTVA STUDENATA I OBILJEŽJA ONLINE NASTAVE U VRIJEME PANDEMIJE
ISKUSTVA STUDENATA I OBILJEŽJA ONLINE NASTAVE U VRIJEME PANDEMIJE // 11th INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE SPECIAL EDUCATION AND REHABILITATION TODAY, Belgrade, October, 29–30th, 2021, Book of Abstracts / Odović, Gordana (ur.).
Beograd: University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021. str. 92-93 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1165422 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ISKUSTVA STUDENATA I OBILJEŽJA ONLINE NASTAVE U
VRIJEME PANDEMIJE
(STUDENTS’ EXPERIENCES AND FEATURES OF ONLINE
LEARNING DURING PANDEMICS)
Autori
Knežević, Dora ; Olujić Tomazin, Marina ; Matić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
11th INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE SPECIAL EDUCATION AND REHABILITATION TODAY, Belgrade, October, 29–30th, 2021, Book of Abstracts
/ Odović, Gordana - Beograd : University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2021, 92-93
ISBN
978-86-6203-149-5
Skup
11th International scientific conference "Special education and rehabilitation today"
Mjesto i datum
Beograd, Srbija; online, 29.10.2021. - 30.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
online nastava ; studentska populacija ; fokus grupa ; upitnik
(online learning ; student population ; focus group ; questionnaire)
Sažetak
Uvod: E-učenje predstavlja proces obrazovanja uz uporabu informacijske i komunikacijske tehnologije koja doprinosi unaprjeđenju kvalitete toga procesa i ishoda obrazovanja. Iako je koncept online nastave poznat već desetljećima te iako danas postoji veliki broj online sveučilišta, proglašenjem globalne pandemije uzrokovane Sars CoV-2 virusom sva su sveučilišta bila primorana na promjenu uobičajenih oblika nastave (učioničke ili mješovite) na online oblik. U tom se kontekstu vrlo malo govori o studentima i izazovima pred kojima su se oni našli u procesu obrazovanja te o obilježjima socio-emocionalnog aspekta života koji time pati. Cilj: Budući da su im u vrlo kratkom vremenskom razdoblju nametnute iznimno velike promjene u obrazovanju pa i življenju općenito, cilj je ovog istraživanja ispitati obilježja online nastave te iskustva i zadovoljstvo studenata bez i sa složenim komunikacijskim, jezičnim i govornim potrebama. Metoda: Istraživanje se provodi u dvije točke. U prvoj točki primijenjena je metoda fokus grupe u kojoj je sudjelovalo devet studenata s dvaju najvećih hrvatskih sveučilišta. Svrha je bila izdvojiti glavne točke koje oni vide kao problematične i pozitivne u online nastavi. Pitanja za fokus grupu temeljila su se na teorijskim pristupima podučavanju te na istraživanju Paechter i suradnika iz 2010., a uključivala su: najčešće oblike online nastave, obilježja interakcije s nastavnikom i kolegama, tehničke, organizacijske i socijalne aspekte, kao i ostvarene ishode. Rezultati: Analizom transkripta fokus grupe kao najveći nedostatci online nastave pokazali su se manjak interakcije te nedostatak kliničkih i praktičnih vježbi, a kao prednosti fleksibilnost i vremenska ekonomičnost. Zaključak: U daljnjem su koraku na temelju fokus grupe izdvojeni glavni faktori koji su poslužili za oblikovanje krajnjeg upitnika za drugu fazu istraživanja. Na ovom izlaganju predstavit će se rezultati primijenjene fokus grupe te validacija konstruiranog upitnika koji će se primijeniti u drugoj točki istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb