Pregled bibliografske jedinice broj: 1165396
Interdisciplinarnost i multidisciplinarnost - preduvjet uspješnog odgoja, obrazovanja i zaštite djece
Interdisciplinarnost i multidisciplinarnost - preduvjet uspješnog odgoja, obrazovanja i zaštite djece // Zrno: časopis za obitelj, vrtić i školu, 144 (2021), 170-171; 20-21 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1165396 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interdisciplinarnost i multidisciplinarnost - preduvjet uspješnog
odgoja, obrazovanja i zaštite djece
(Interdisciplinarity and multidisciplinarity - a precondition for
successful upbringing, education and protection of children)
Autori
Buljan Flander, Gordana ; Raguž, Ana ; Prijatelj, Krešimir
Izvornik
Zrno: časopis za obitelj, vrtić i školu (0353-636X) 144
(2021), 170-171;
20-21
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
interdisciplinarnost ; multidisciplinarnost ; odgoj ; obrazovanje ; zaštita djece
(interdisciplinarity ; multidisciplinarity ; upbringing ; education ; child protection)
Sažetak
Interdisciplinarnost u posljednjem desetljeću dobiva sve više na značaju (Gotal, 2013), kako u znanosti, tako i u svakodnevnoj praksi brojnih sektora od kojih se naročito ističu odgoj i obrazovanje (Deneme i Ada, 2012). Vrtići, osnovne i srednje škole mjesto su doticaja većeg broja akademskih disciplina, uključujući pedagogiju, psihologiju, medicinu, edukacijsku rehabilitaciju, socijalnu pedagogiju i druge. Kako bismo potpunije razumjeli prednosti interdisciplinarnog pristupa u odgoju i obrazovanju, potrebno je osvrnuti se i na samu definiciju interdisciplinarnosti. Prema hrvatskom jezičnom portalu, interdisciplinarnost se definira kao projekt, istraživanje, znanstveni rad ili djelovanje koji se zasnivaju na suradnji više disciplina. Slično tome, autori poput Morgan (2001) naglašavaju kako je interdisciplinarnost bilo koji oblik dijaloga ili interakcije između dviju ili više disciplina. Interdisciplinarnost se najčešće definira kao „interaktivno povezivanje dviju ili više disciplina u cjelinu višeg reda, pri čemu se sinteza ne vrši na planu predmeta znanja, nego prije svega na planu koncepata i metoda, a još više na planu principa i aksioma.“ (Turudija, 1982, str. 34). Repko (2008) ističe kako je interdisciplinarnost integracija znanja i načina razmišljanja iz raznih disciplina. Važno je u ovom kontekstu naglasiti i razdijeliti pojam interdisciplinarnosti od pojma multidisciplinarnosti za koju se navodi da je znanstveni pristup u kojem dolazi do sučeljavanja različitih disciplina među kojima postoje neke jasno uočljive veze (Turudija, 1982, str. 34).
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA