Pregled bibliografske jedinice broj: 1165232
Komparacija marketinških aktivnosti sportske organizacije na primjeru nogometa u Hrvatskoj i Europi
Komparacija marketinških aktivnosti sportske organizacije na primjeru nogometa u Hrvatskoj i Europi, 2020., diplomski rad, diplomski, Split
CROSBI ID: 1165232 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komparacija marketinških aktivnosti sportske
organizacije na primjeru nogometa u Hrvatskoj i
Europi
(Comparison of marketing activities of a sports
organization on the example of football in Croatia
and Europe)
Autori
Suton, Josip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Split
Datum
13.10
Godina
2020
Stranica
57
Mentor
Jurišić, Marijana
Ključne riječi
sportski marketing ; marketinške aktivnosti ; izvori financiranja ; načini financiranja ; nogometni klubovi
(sports marketing ; marketing activities ; sources of funding ; methods of funding ; football clubs)
Sažetak
U današnjem suvremenom svijetu u kojem živimo marketing predstavlja bitan faktor uspješnosti poduzeća. Sličnu ulogu marketing ima i u sportu, gdje predstavlja ključni element u procesu razvoja i provođenja aktivnosti kao i same promocije i reklamiranja sportskog proizvoda. Marketing u sportu realizira se kroz makroekonomske učinke koji se očituju u turizmu, izgradnji sportskih objekata, povećanju proizvodnosti rada i mnogim drugim i kroz mikroekonomske učinke koji se ostvaruju unutar samih sportskh organizacija. Navedeni faktori prikazani su komparacijom ekonomskih učinaka sporta u razvijenim europskim zemljama i u Republici Hrvatskoj te su kroz tablične prikaze ključnih komponenti marketinga vidljive razlike. Razlike su vidljive i u načinima i izvorima financiranja gdje profesionalni nogomet ali i sport općenito nije moguć bez adekvatnog financiranja. U razvijenim europskim zemljama financiranje nogometnih klubova ostvaruje se putem sponzorstva, TV prava, prodaje ulaznica, prodaje igrača, prodaje sportskih rekvizita i slično. S druge strane u RH nogometni klubovi se još uvijek financiraju putem lokalnih zajednica, gradova, državnih poduzeća što često dovodi do marketinške neučinkovitosti i netransparentnosti. Sve navedeno prikazano je u radu kroz poslovanje nogometnih klubova Real Madrid C.F., Liverpool F.C. i HNK Hajduk Split.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Visoka škola za menadžment i dizajn Aspira, Split
Profili:
Marijana Jurišić
(mentor)