Pregled bibliografske jedinice broj: 1165183
ISTRAŽIVAČKI PRISTUP KAO SUVREMENA NASTAVA ILI TEK ODMAK OD TRADICIONALNE NASTAVE? MIŠLJENJA UČITELJA O ISTRAŽIVAČKOM PRISTUPU U NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA
ISTRAŽIVAČKI PRISTUP KAO SUVREMENA NASTAVA ILI TEK ODMAK OD TRADICIONALNE NASTAVE? MIŠLJENJA UČITELJA O ISTRAŽIVAČKOM PRISTUPU U NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 70 (2021), 1; 147-175 doi:https://.org/10.38003/sv.70.1.6 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1165183 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ISTRAŽIVAČKI PRISTUP KAO SUVREMENA NASTAVA ILI TEK
ODMAK OD TRADICIONALNE NASTAVE? MIŠLJENJA UČITELJA
O ISTRAŽIVAČKOM PRISTUPU U NASTAVI PRIRODE I
DRUŠTVA
(RESEARCH APPROACH AS MODERN TEACHING OR A MERE
DEVIATION FROM TRADITIONAL TEACHING? TEACHERS’
OPINIONS ON THE RESEARCH APPROACH IN TEACHING THE
SUBJECT NATURE AND SOCIETY)
Autori
Anđić, Dunja ; Vidas, Karmen
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 70
(2021), 1;
147-175
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
istraživački pristup, kompetencije, kurikul, motivacija, odgojno-obrazovna praksa
(research approach, competencies, curriculum, motivation, educational practice)
Sažetak
Istraživački pristup u nastavi Prirode i društva smatra se novim pristupom u učenju i poučavanju u osnovnoj školi. Međutim, pitamo se je li to doista tako. Zato je provedeno istraživanje s ciljem ispitivanja odgojno-obrazovne prakse učitelja razredne nastave u realizaciji istraživačkog pristupa u nastavi Prirode i društva. Istraživanje je provedeno kvalitativnom metodologijom na uzorku 24 učitelja razredne nastave u osnovnim školama. Za potrebe istraživanja konstruiran je polustrukturiran intervju. Rezultati istraživanja uputili su na upoznatost učitelja s istraživačkim pristupom i njihovu motiviranost za njegovo provođenje u nastavi Prirode i društva. Dobiveni su rezultati također uputili na to da učitelji u velikoj mjeri smatraju da posjeduju određene kompetencije za njegovu implementaciju, a prilikom realizacije primjenjuju nastavne metode i nastavne oblike rada koji omogućuju veću aktivnost učenika. Zaključuje se da je potrebno dodatno educirati učitelje jer, iako je riječ o suvremenom pristupu, njegova realizacija još uvijek nije na očekivano zadovoljavajućoj razini i stoga on predstavlja tek prvi korak ka suvremenijoj nastavi u školama
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Napomena
Ovaj rad je financiralo Sveučilište u Rijeci u
sklopu projekta Povezanost s
prirodom, organizacija slobodnog vremena djece
rane školske dobi i digitalne tehnologije (br.
uniri-pr-drustv-19-19 1500)
(http://www.ufri.uniri.hr/files/
znanstveni%20projekti/dunja_andjic_projekt.pdf).
POVEZANOST RADA
Projekti:
--uniri-pr-drustv-19-19 - Povezanost s prirodom, organizacija slobodnog vremena učenika rane školske dobi i digitalne tehnologije (PROVIDIT) (Anđić, Dunja) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka
Profili:
Dunja Anđić
(autor)