Pregled bibliografske jedinice broj: 1165140
Obrazovanje u utopijskim naracijama šesnaestog stoljeća: Sretni grad Frane Petrića
Obrazovanje u utopijskim naracijama šesnaestog stoljeća: Sretni grad Frane Petrića // 29. Dani Frane Petrića = 29th Days Of Frane Petrić = 29. Frane-Petrić-Tage - 29. Giorni di Francesco Patrizi
Cres, Hrvatska, 2021. str. 179-180 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1165140 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje u utopijskim naracijama šesnaestog stoljeća: Sretni grad Frane Petrića
(Education in the Utopian Stories of the Sixteenth Century: the Happy City by Frane Petrić)
Autori
Šuran, Fulvio
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
29. Dani Frane Petrića = 29th Days Of Frane Petrić = 29. Frane-Petrić-Tage - 29. Giorni di Francesco Patrizi
/ - , 2021, 179-180
Skup
29. Dani Frane Petrića = 29th Days Of Frane Petrić = 29. Frane-Petrić-Tage - 29. Giorni di Francesco Patrizi
Mjesto i datum
Cres, Hrvatska, 26.09.2021. - 02.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
djetinjstvo ; obrazovanje ; utopija ; društvo ; organizam ; religija ; zakon
(childhood ; education ; utopia ; society ; organism ; religion ; law)
Sažetak
Najočitija zajednička značajka u svim naracijama posvećenim imaginarnim društvima je obrazovanje. To je načelo sine qua non za kontinuitet ideala koji se nalazi u svim djelima 16. stoljeća posvećenim definiciji imaginarnih društava. Sljedećim prilogom želi se istražiti doprinos koji je Frane Petrić dao renesansnoj raspravi o djetinjstvu, obuhvaćeno unutar vlastite kulturne pozadine, koja je bila i znanstvena, posebice medicinske prirode, što je vidljivo i u poimanju države kao skup organa. U tom će se radu pokazat povezanost između ono vremenskih teorija državotvornosti i one strogo povezane s djetinjstvom, istaknujući dodirne točke i suprotnosti između Petričevih prijedloga, obično normativnih, i renesansnog mnijenja (doxa) o djetinjstvu ; ne zanemarujući pri tom i praksu upravljanja djetetom od strane aristokracije, kojoj Petrić daje veliku vrijednost u svojoj elitnoj utopiji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filozofija, Povijest