Pregled bibliografske jedinice broj: 1165104
Mentalno zdravlje odgojitelja: uloga emocionalne kompetentnosti i psihološke otpornosti
Mentalno zdravlje odgojitelja: uloga emocionalne kompetentnosti i psihološke otpornosti // Coping with crisis, pathways towards resilience: Book of abstracts of the 3rd International Scientific Conference, Department of Psychology, Catholic University of Croatia / Pačić-Turk, Ljiljana ; Žutić, Maja (ur.).
Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021. str. 97-97 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1165104 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mentalno zdravlje odgojitelja: uloga emocionalne
kompetentnosti i psihološke otpornosti
(Mental health indicators in kindergarten teachers:
the role of emotional competence and psychological
resilience)
Autori
Štefić, Paula ; Hanzec Marković, Ivana ; Despot Lučanin, Jasminka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Coping with crisis, pathways towards resilience: Book of abstracts of the 3rd International Scientific Conference, Department of Psychology, Catholic University of Croatia
/ Pačić-Turk, Ljiljana ; Žutić, Maja - Zagreb : Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021, 97-97
ISBN
978-953-8014-62-8
Skup
3. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta “Suočavanje s kriznim situacijama – putevi jačanja otpornosti”
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 09.12.2021. - 11.12.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
depresivnost, anksioznost, stres, emocionalna kompetentnost, psihološka otpornost
(depression, anxiety, stress, emotional competence, psychological resilience)
Sažetak
Istraživanja pokazuju da dobro mentalno zdravlje omogućuje produktivan rad, podiže svijest o sebi i drugima, doprinosi lakšem prihvaćanju i prilagodbi na životne promjene te nošenju s uobičajenim životnim stresovima. Zato je važno istraživati čimbenike koji doprinose mentalnom zdravlju, odnosno potencijalne zaštitne faktore razvoja problema mentalnog zdravlja. S obzirom na trenutačnu situaciju vezanu uz pandemiju koronavirusa i činjenicu da u drugom valu dječji vrtići nisu prestali s radom unatoč epidemiološkim mjerama, odgojitelji čine rizičnu populaciju za razvoj poteškoća mentalnog zdravlja. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati razinu depresivnosti, anksioznosti i stresa kao pokazatelja narušenog mentalnog zdravlja kod odgojitelja, povezanost emocionalne kompetentnosti i psihološke otpornosti s navedenim pokazateljima, te moguću medijatorsku ulogu otpornosti u odnosu emocionalne kompetentnosti i narušenog mentalnog zdravlja. U istraživanju je sudjelovalo 249 odgojiteljica u Republici Hrvatskoj, a podaci su prikupljeni online upitnikom koji je sadržavao Ljestvicu depresivnosti, anksioznosti i stresa DASS-21, Upitnik emocionalne kompetentnosti UEK-45 i Kratku ljestvicu otpornosti BRS. Rezultati su pokazali da odgojiteljice doživljavaju blagu razinu depresivnosti i stresa, te umjerenu razinu anksioznosti. Dobivena je značajna negativna povezanost sposobnosti izražavanja i imenovanja emocija s depresivnošću, anksioznošću i stresom te regulacije i upravljanja emocijama s depresivnošću i stresom. Uz to, utvrđena je značajna negativna povezanost psihološke otpornosti i sva tri pokazatelja narušenog mentalnog zdravlja te pozitivna povezanost psihološke otpornosti i emocionalne kompetentnosti. Hijerarhijskom regresijskom analizom utvrđeno je da emocionalna kompetentnost predviđa 13, 8 % varijance depresivnosti, 4, 3 % varijance anksioznosti i 9, 4 % varijance stresa. Psihološka otpornost predvidjela je dodatnih 5, 9% varijance depresivnosti, 7, 7 % varijance anksioznosti i 5 % varijance stresa. Konačno, utvrđena je djelomična medijacija psihološke otpornosti u odnosu regulacije i upravljanja emocijama i depresivnosti te u odnosu regulacije i upravljanja emocijama i stresa. Dobiveni rezultati mogu poslužiti kao osnova za planiranje programa prevencije narušenog mentalnog zdravlja putem edukacija o emocionalnim vještinama i vještinama vezanim za psihološku otpornost odgojitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb