Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1164648

Kako unaprijediti inkluziju djece s teškoćama u razvoju? Stavovi punoljetnih stanovnika RH


Slišković, Ana; Tokić, Andrea; Ombla, Jelena; Nikolić Ivanišević, Matilda; Vidaković, Marina
Kako unaprijediti inkluziju djece s teškoćama u razvoju? Stavovi punoljetnih stanovnika RH // Book of Abstracts
Zagreb, Hrvatska, 2021. str. 190-190 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1164648 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kako unaprijediti inkluziju djece s teškoćama u razvoju? Stavovi punoljetnih stanovnika RH
(How to promote the inclusion of children with disabilities? Attitudes of adult residents of the Republic of Croatia)

Autori
Slišković, Ana ; Tokić, Andrea ; Ombla, Jelena ; Nikolić Ivanišević, Matilda ; Vidaković, Marina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Book of Abstracts / - , 2021, 190-190

Skup
3. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta.

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 09.12.2021. - 11.12.2021

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
djeca s teškoćama u razvoju, inkluzija, stavovi građana RH
(children with developmental disabilities, inclusion, attitudes of Croatian citizens)

Sažetak
Provedeno istraživanje bilo je usmjereno ispitivanju osviještenosti punoljetnog stanovništva Republike Hrvatske o izazovima s kojima se susreću djeca s teškoćama u razvoju i njihove obitelji. Preciznije, cilj istraživanja je bio utvrditi stavove o tome koje bi društvene aktivnosti trebalo poduzeti u pogledu inkluzije djece s teškoćama u razvoju te ispitati ovisi li ispitani stavovi o sociodemografskim karakteristikama. Istraživanje je provedeno metodom telefonske ankete na reprezentativnom uzorku punoljetnog stanovništva Republike Hrvatske (N = 600). Anketom je obuhvaćeno pet tvrdnji kojima su opisane aktivnosti koje proizlaze iz različitih teorijskih pristupa ; model samilosti (osiguravanje pomoći i financijske potpore), medicinski model (osiguravanje dostupnosti i kvalitete zdravstvene, rehabilitacijske i posebne skrbi) i društveni model ljudskih prava (uklanjanje fizičkih prepreka, uklanjanje predrasuda, ravnopravna inkluzija u odgojno-obrazovni sustav). Rezultati su pokazali da sudionici istraživanja u najvećoj mjeri zagovaraju aktivnosti koje proizlaze iz medicinskog i društvenog modela ljudskih prava, osim kad je riječ o pohađanju istih škola i vrtića. Analize po soociodemografskim karakteristikama su pokazale da odgovori sudionika ne variraju o ovisnosti od regije i tipu naselja, međutim utvrđene su razlike s obzirom na spol, imanje vlastite djece, dob i razinu obrazovanja. U skladu s očekivanjima, žene i sudionici koji imaju vlastitu djecu u većoj mjeri zagovaraju gotovo sve ispitivane društvene aktivnosti, u odnosu na muškarce i sudionike koji nemaju djecu. Kada je riječ o dobi, mlađa dobna skupina sudionika, u odnosu na sudionike srednje i starije dobi, značajno slabije podržava tri skupine aktivnosti (financijska pomoć, dostupnost potrebne skrbi i uklanjanje fizičkih prepreka), što je vjerojatno odraz njihove slabije osviještenosti i neiskustva o ispitivanoj problematici. Na koncu, rezultati pokazuju i da sudionici niže razine obrazovanja u većoj mjeri, u odnosu na sudionike srednje i visoke razine obrazovanja, zagovaraju financijsku potporu koja proizlazi iz modela samilosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru


Citiraj ovu publikaciju:

Slišković, Ana; Tokić, Andrea; Ombla, Jelena; Nikolić Ivanišević, Matilda; Vidaković, Marina
Kako unaprijediti inkluziju djece s teškoćama u razvoju? Stavovi punoljetnih stanovnika RH // Book of Abstracts
Zagreb, Hrvatska, 2021. str. 190-190 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Slišković, A., Tokić, A., Ombla, J., Nikolić Ivanišević, M. & Vidaković, M. (2021) Kako unaprijediti inkluziju djece s teškoćama u razvoju? Stavovi punoljetnih stanovnika RH. U: Book of Abstracts.
@article{article, author = {Sli\v{s}kovi\'{c}, Ana and Toki\'{c}, Andrea and Ombla, Jelena and Nikoli\'{c} Ivani\v{s}evi\'{c}, Matilda and Vidakovi\'{c}, Marina}, year = {2021}, pages = {190-190}, keywords = {djeca s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, inkluzija, stavovi gra\djana RH}, title = {Kako unaprijediti inkluziju djece s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju? Stavovi punoljetnih stanovnika RH}, keyword = {djeca s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, inkluzija, stavovi gra\djana RH}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Sli\v{s}kovi\'{c}, Ana and Toki\'{c}, Andrea and Ombla, Jelena and Nikoli\'{c} Ivani\v{s}evi\'{c}, Matilda and Vidakovi\'{c}, Marina}, year = {2021}, pages = {190-190}, keywords = {children with developmental disabilities, inclusion, attitudes of Croatian citizens}, title = {How to promote the inclusion of children with disabilities? Attitudes of adult residents of the Republic of Croatia}, keyword = {children with developmental disabilities, inclusion, attitudes of Croatian citizens}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font