Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1164640

Predvještine pisanja: Što crtež i precrtavanje govore logopedima?


Ćužić, Martina; Kolundžić, Zdravko; Lenček, Mirjana
Predvještine pisanja: Što crtež i precrtavanje govore logopedima? // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Milena Nikolić, Medina Vantić-Tanjić (ur.).
Tuzla, 2021. str. 195-206 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1164640 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Predvještine pisanja: Što crtež i precrtavanje govore logopedima?
(PRE-WRITING SKILLS: what do drawing and Copyng say to speech and language therapists?)

Autori
Ćužić, Martina ; Kolundžić, Zdravko ; Lenček, Mirjana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Milena Nikolić, Medina Vantić-Tanjić - Tuzla, 2021, 195-206

Skup
Unapređenje kvalitete života djece i mladih: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih

Mjesto i datum
Bugarska, 25.06.2021. - 27.06.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
predvještine pisanja ; spremnost za školu ; logopedska procjena
(pre-writing skills, school readiness ; speech and language assessment)

Sažetak
Pisanje ima svoje korijene u crtanju, a simbolička uloge slova i crteža može biti pokazatelj djetetove razvojne razine. Dječji crtež i precrtavanje promatraju se u domeni logopedske procjene u funkciji predvještina pisanja, odnosno pokazatelja rane pismenosti i to posebno kroz grafomotoričku sastavnicu. Ranija istraživanja pokazala su da postoje velike sličnosti između procesa crtanja i učenja pravila pisanog jezika jer se obje aktivnosti oslanjaju na finomotoričke radnje. Fina motorika uključuje i rukovanje olovkom tijekom crtanja i pisanja, a problemi koji se pri tome mogu uočiti jedan su od prediktora teškoća u pisanju. Cilj ovog istraživanja je opis obilježja precrtavanja i samostalnog crteža sa svrhom prepoznavanja one djece koja imaju teškoća u grafomotoričkom iskazu. Opis je dan kroz varijable: hvat olovke, lijevorukost/ desnorukost, izvedenost, zatvorenost i smjer linija te detalj. Zadaci su korišteni za utvrđivanje spremnosti djece za pisanje, odnosno formalno školovanje. Ispitano je 75-ero djece prosječne dobi 6 godina i 2 mjeseca. Rezultati pokazuju kako 25% djece ima slabije usvojene grafomotoričke vještine vidljive kroz nepravilan hvat olovke, nedovoljno detaljne ili oblikom i detaljima manjkave crteže te pogrešan smjer linija kao i nezatvorenost oblika. Dobiveni rezultati mogu dati smjernice za rano prepoznavanje djece rizične za teškoće pisanja ili disgrafiju kao i za mogućnosti oblikovanja smjernica za uvježbavanje grafomotorike kod sve djece, a naročito one s problemima. Podaci se mogu koristiti i za planiranje redoslijeda usvajanja slova

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Logopedija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Opća županijska bolnica Požega,
Sveučilište u Zagrebu,
Sveučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Zdravko Kolundžić (autor)

Avatar Url Mirjana Lenček (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.bib.irb.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Ćužić, Martina; Kolundžić, Zdravko; Lenček, Mirjana
Predvještine pisanja: Što crtež i precrtavanje govore logopedima? // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Milena Nikolić, Medina Vantić-Tanjić (ur.).
Tuzla, 2021. str. 195-206 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Ćužić, M., Kolundžić, Z. & Lenček, M. (2021) Predvještine pisanja: Što crtež i precrtavanje govore logopedima?. U: Milena Nikolić, M. (ur.)Unapređenje kvalitete života djece i mladih.
@article{article, author = {\'{C}u\v{z}i\'{c}, Martina and Kolund\v{z}i\'{c}, Zdravko and Len\v{c}ek, Mirjana}, editor = {Milena Nikoli\'{c}, M.}, year = {2021}, pages = {195-206}, keywords = {predvje\v{s}tine pisanja, spremnost za \v{s}kolu, logopedska procjena}, title = {Predvje\v{s}tine pisanja: \v{S}to crte\v{z} i precrtavanje govore logopedima?}, keyword = {predvje\v{s}tine pisanja, spremnost za \v{s}kolu, logopedska procjena}, publisherplace = {Bugarska} }
@article{article, author = {\'{C}u\v{z}i\'{c}, Martina and Kolund\v{z}i\'{c}, Zdravko and Len\v{c}ek, Mirjana}, editor = {Milena Nikoli\'{c}, M.}, year = {2021}, pages = {195-206}, keywords = {pre-writing skills, school readiness, speech and language assessment}, title = {PRE-WRITING SKILLS: what do drawing and Copyng say to speech and language therapists?}, keyword = {pre-writing skills, school readiness, speech and language assessment}, publisherplace = {Bugarska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font