Pregled bibliografske jedinice broj: 1164167
Učinkovitost i transparentnost online informiranja potrošača
Učinkovitost i transparentnost online informiranja potrošača // Pravna zaštita pojedinaca na jedinstvenom digitalnom tržištu Europske unije / Barbić, Jakša (ur.).
Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2021. str. 39-63
CROSBI ID: 1164167 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učinkovitost i transparentnost online informiranja
potrošača
(Effectiveness and Transparency in Informing
Consumers Online)
Autori
Mišćenić, Emilia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Pravna zaštita pojedinaca na jedinstvenom digitalnom tržištu Europske unije
Urednik/ci
Barbić, Jakša
Izdavač
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU)
Grad
Zagreb
Godina
2021
Raspon stranica
39-63
ISBN
9789533473895
Ključne riječi
online B2C odnosi ; dužnost informiranja ; pravo na informiranje ; transparentnost ; učinkovitost ; acquis
(online B2C relations ; information duty ; right to information ; transparency ; effectiveness ; acquis)
Sažetak
U današnje vrijeme globalne ekonomije i digitalizacije tržišta, čitav je niz roba i usluga, koje trgovci potrošačima prodaju i pružaju online. Pritom nerijetko propuštaju informirati potrošače o njihovim ključnim pravima i obvezama. Mrežne stranice trgovaca često ne sadrže sve zakonom propisane informacije koje su trgovci dužni pružiti potrošačima, ili ih pak pružaju na neispravan način, odnosno putem općih uvjeta poslovanja dostupnih samo na tim stranicama i promjenjivih u svako vrijeme. Osim što time krše svoju zakonsku dužnost informiranja potrošača, krše i temeljno pravo potrošača na informiranje. Kao ključni instrument zaštite potrošača, dužnost informiranja zahtijeva od trgovaca pružanje svih relevantnih informacija prije i prilikom sklapanja ugovora na jasan i razumljiv odnosno transparentan način. Praksa Suda EU-a potvrđuje temeljnu važnost (engl. fundamental importance) poštivanja dužnosti informiranja u B2C odnosima. Značajni porast tuzemnih i prekograničnih online transakcija i digitalizacija tržišta postavljaju nove izazove, koji zahtijevaju jačanje transparentnosti i modernizaciju potrošačkog acquisa
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pravo