Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1164089

Stres zbog doživljene agresije i dobrobit nastavnika: uloga socijalne podrške


Slaviček, Esmeralda
Stres zbog doživljene agresije i dobrobit nastavnika: uloga socijalne podrške, 2021., diplomski rad, diplomski, Odjel za psihologiju, ZAGREB


CROSBI ID: 1164089 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stres zbog doživljene agresije i dobrobit nastavnika: uloga socijalne podrške
(Stress due to experienced aggression and teachers well-being: The role of social support)

Autori
Slaviček, Esmeralda

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za psihologiju

Mjesto
ZAGREB

Datum
20.09

Godina
2021

Stranica
63

Mentor
Vrselja, Ivana

Ključne riječi
nastavnici, agresija, stres, dobrobit, socijalna podrška
(teachers, aggression, stress, well-being, social support)

Sažetak
Iako je agresija prema nastavnicima sve veći problem, mali se broj istraživanja u Hrvatskoj bavio ovom tematikom. Uz ispitivanje učestalosti doživljavanja agresije kod nastavnika koju su nad njima počinili učenici i roditelji, cilj ovog rada bio je i provjeriti kakav je odnos između stresa kod nastavnika zbog doživljene agresije, te njihove percepcije socijalne podrške i dobrobiti. U istraživanju je sudjelovalo 1227 nastavnika osnovnih i srednjih škola, od čega je bilo 1013 žena i 214 muškaraca. Korišteni su sljedeći instrumenti: upitnik stresa zbog doživljene agresije, koji je konstruiran za potrebe ovog istraživanja, Skala nasilja usmjerenog protiv učitelja (Marčinković, 2018), Skala zadovoljstva životom (SWLS ; Diener i sur., 1985), Skala zadovoljstva učiteljskim poslom (TSS ; Ho i Au, 2006) te Skala socijalne podrške na poslu i u obitelji (Šimunić i sur., 2016). Rezultati su pokazali da je 72, 5% nastavnika, tijekom svog radnog vijeka, doživjelo barem jedan od oblika agresije od svojih učenika, a 57, 3% njih od učenikovih roditelja. Verbalna agresija je najviše zastupljena, dok učenici najmanje pribjegavaju elektroničkim oblicima agresije, a roditelji fizičkim. Također, visok stres zbog doživljene agresije pokazao se kao značajan prediktor nižeg zadovoljstva životom i zadovoljstva poslom kod nastavnika. Suprotno tome, viša percipirana socijalna podrška nadređenog i kolega su se pokazale značajnim prediktorima većeg zadovoljstva životom, kao i većeg zadovoljstva poslom kod nastavnika. Nadalje, moderatorska, ublažavajuća (eng. buffer) uloga socijalne podrške nadređenog i kolega na odnos između stresa zbog doživljene agresije i zadovoljstva životom, odnosno na odnos između stresa zbog doživljene agresije i zadovoljstva poslom nastavnika nije dokazana.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivana Vrselja (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Slaviček, Esmeralda
Stres zbog doživljene agresije i dobrobit nastavnika: uloga socijalne podrške, 2021., diplomski rad, diplomski, Odjel za psihologiju, ZAGREB
Slaviček, E. (2021) 'Stres zbog doživljene agresije i dobrobit nastavnika: uloga socijalne podrške', diplomski rad, diplomski, Odjel za psihologiju, ZAGREB.
@phdthesis{phdthesis, author = {Slavi\v{c}ek, Esmeralda}, year = {2021}, pages = {63}, keywords = {nastavnici, agresija, stres, dobrobit, socijalna podr\v{s}ka}, title = {Stres zbog do\v{z}ivljene agresije i dobrobit nastavnika: uloga socijalne podr\v{s}ke}, keyword = {nastavnici, agresija, stres, dobrobit, socijalna podr\v{s}ka}, publisherplace = {ZAGREB} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Slavi\v{c}ek, Esmeralda}, year = {2021}, pages = {63}, keywords = {teachers, aggression, stress, well-being, social support}, title = {Stress due to experienced aggression and teachers well-being: The role of social support}, keyword = {teachers, aggression, stress, well-being, social support}, publisherplace = {ZAGREB} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font