Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1164007

Vizualna kultura i čitanje filmskih ekranizacija dječjih književnih djela – uloga i važnost kritičkog vrednovanja u obrazovnom sustavu


Osmančević, Leali; Novoselac, Veronika
Vizualna kultura i čitanje filmskih ekranizacija dječjih književnih djela – uloga i važnost kritičkog vrednovanja u obrazovnom sustavu // Međunarodni inderdisciplinarni znanstveni skup : Čitatelj i čitanje u digitalno doba : Knjiga sažetaka / Togonal, Marijana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021. str. 145-146 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1164007 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vizualna kultura i čitanje filmskih ekranizacija dječjih književnih djela – uloga i važnost kritičkog vrednovanja u obrazovnom sustavu
(Visual culture and reading of animated movie adaptations of children’s literature - the role and importance of critical evaluation in the educational system)

Autori
Osmančević, Leali ; Novoselac, Veronika

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Međunarodni inderdisciplinarni znanstveni skup : Čitatelj i čitanje u digitalno doba : Knjiga sažetaka / Togonal, Marijana - Zagreb : Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021, 145-146

ISBN
978-95-8014-61-1

Skup
Međunarodni inderdisciplinarni znanstveni skup: Čitatelj i čitanje u digitalno doba

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
dječja književnost ; filmska animirana ekranizacija ; kritičko čitanje ; vizualna kultura ; medijska pismenost
(children’s literature ; movie animated adaptations ; critical reading ; visual culture ; media literacy)

Sažetak
Djeci kao zasebnoj medijskoj publici animirane ekranizacije dječjih književnih djela mogu biti korisna platforma za njihovo obrazovanje, ali mogu predstavljati i izazov zbog nedovoljnog poznavanja kritičkog vrednovanja i čitanja sadržaja vizualnih medija prilagođenih njihovu uzrastu (Gilmore i Burnett, 2014 ; Short, 2018). Razvojem novih tehnologija i promjenama čitalačkih navika promijenili su se i dječji interesi koji su uzrokovali i izazove u obrazovnom sustavu, posebice u području kritičkog čitanja kao sastavnice medijske pismenosti (Gay i Kirkland, 2003 ; Kellner i Share, 2019). Animirana ostvarenja dječjih književnih djela utjecala su i na razumijevanje vizualnog narativa kao jedne od temeljnih sastavnica svake ekranizacije dječjeg književnoga djela, posebice uzimajući u obzir mogući utjecaj na dječje poimanje svijeta te usvajanje vrijednosti i obrazaca ponašanja. Stoga je usvajanje kompetencije kritičkoga čitanja navedenih medijskih sadržaja preduvjet za dječji razvoj mašte i kreativnosti, ali i prevencija mogućim izazovima (Brown, 2017 ; Hintz i Tribunella, 2019 ; Meeusen, 2020). Cilj je ovoga rada sistematičnim pregledom znanstvene literature istražiti i opisati načine na koje djeca percipiraju i vrednuju filmske ekranizacije njima poznatih djela dječje književnosti te kreirati konkretne smjernice za hrvatski osnovnoškolski obrazovni sustav o važnosti i načinima poučavanja kritičkoga vrednovanja i čitanja filmskih ostvarenja te njihove poveznice s dječjom književnošću i vizualnim narativom. U radu će pregledno biti prikazana relevantna međunarodna recentna istraživanja i zaključci kao i prilike i izazovi za hrvatski obrazovni sustav u kojem je medijska pismenost tek jedna od sastavnica hrvatskoga jezika. Znanstveni doprinos rada ogledat će se uz konkretne smjernice za učitelje i nastavnike kao i primjere dobre prakse u obliku kvalitetnih filmskih ostvarenja dječjih književnih djela s ciljem usvajanja prosocijalnih i pozitivnih vrijednosti i obrazaca ponašanja poput empatije, zajedništva, ljubavi, poštovanja i prihvaćanja različitosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Književnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb

Profili:

Avatar Url Veronika Novoselac (autor)

Avatar Url Leali Osmančević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Osmančević, Leali; Novoselac, Veronika
Vizualna kultura i čitanje filmskih ekranizacija dječjih književnih djela – uloga i važnost kritičkog vrednovanja u obrazovnom sustavu // Međunarodni inderdisciplinarni znanstveni skup : Čitatelj i čitanje u digitalno doba : Knjiga sažetaka / Togonal, Marijana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021. str. 145-146 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Osmančević, L. & Novoselac, V. (2021) Vizualna kultura i čitanje filmskih ekranizacija dječjih književnih djela – uloga i važnost kritičkog vrednovanja u obrazovnom sustavu. U: Togonal, M. (ur.)Međunarodni inderdisciplinarni znanstveni skup : Čitatelj i čitanje u digitalno doba : Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Osman\v{c}evi\'{c}, Leali and Novoselac, Veronika}, editor = {Togonal, M.}, year = {2021}, pages = {145-146}, keywords = {dje\v{c}ja knji\v{z}evnost, filmska animirana ekranizacija, kriti\v{c}ko \v{c}itanje, vizualna kultura, medijska pismenost}, isbn = {978-95-8014-61-1}, title = {Vizualna kultura i \v{c}itanje filmskih ekranizacija dje\v{c}jih knji\v{z}evnih djela – uloga i va\v{z}nost kriti\v{c}kog vrednovanja u obrazovnom sustavu}, keyword = {dje\v{c}ja knji\v{z}evnost, filmska animirana ekranizacija, kriti\v{c}ko \v{c}itanje, vizualna kultura, medijska pismenost}, publisher = {Hrvatsko katoli\v{c}ko sveu\v{c}ili\v{s}te}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Osman\v{c}evi\'{c}, Leali and Novoselac, Veronika}, editor = {Togonal, M.}, year = {2021}, pages = {145-146}, keywords = {children’s literature, movie animated adaptations, critical reading, visual culture, media literacy}, isbn = {978-95-8014-61-1}, title = {Visual culture and reading of animated movie adaptations of children’s literature - the role and importance of critical evaluation in the educational system}, keyword = {children’s literature, movie animated adaptations, critical reading, visual culture, media literacy}, publisher = {Hrvatsko katoli\v{c}ko sveu\v{c}ili\v{s}te}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font