Pregled bibliografske jedinice broj: 1164007
Vizualna kultura i čitanje filmskih ekranizacija dječjih književnih djela – uloga i važnost kritičkog vrednovanja u obrazovnom sustavu
Vizualna kultura i čitanje filmskih ekranizacija dječjih književnih djela – uloga i važnost kritičkog vrednovanja u obrazovnom sustavu // Međunarodni inderdisciplinarni znanstveni skup : Čitatelj i čitanje u digitalno doba : Knjiga sažetaka / Togonal, Marijana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021. str. 145-146 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1164007 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vizualna kultura i čitanje filmskih ekranizacija
dječjih književnih djela – uloga i važnost
kritičkog vrednovanja u obrazovnom sustavu
(Visual culture and reading of animated movie
adaptations of children’s literature - the role
and importance of critical evaluation in the
educational system)
Autori
Osmančević, Leali ; Novoselac, Veronika
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Međunarodni inderdisciplinarni znanstveni skup : Čitatelj i čitanje u digitalno doba : Knjiga sažetaka
/ Togonal, Marijana - Zagreb : Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021, 145-146
ISBN
978-95-8014-61-1
Skup
Međunarodni inderdisciplinarni znanstveni skup: Čitatelj i čitanje u digitalno doba
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dječja književnost ; filmska animirana ekranizacija ; kritičko čitanje ; vizualna kultura ; medijska pismenost
(children’s literature ; movie animated adaptations ; critical reading ; visual culture ; media literacy)
Sažetak
Djeci kao zasebnoj medijskoj publici animirane ekranizacije dječjih književnih djela mogu biti korisna platforma za njihovo obrazovanje, ali mogu predstavljati i izazov zbog nedovoljnog poznavanja kritičkog vrednovanja i čitanja sadržaja vizualnih medija prilagođenih njihovu uzrastu (Gilmore i Burnett, 2014 ; Short, 2018). Razvojem novih tehnologija i promjenama čitalačkih navika promijenili su se i dječji interesi koji su uzrokovali i izazove u obrazovnom sustavu, posebice u području kritičkog čitanja kao sastavnice medijske pismenosti (Gay i Kirkland, 2003 ; Kellner i Share, 2019). Animirana ostvarenja dječjih književnih djela utjecala su i na razumijevanje vizualnog narativa kao jedne od temeljnih sastavnica svake ekranizacije dječjeg književnoga djela, posebice uzimajući u obzir mogući utjecaj na dječje poimanje svijeta te usvajanje vrijednosti i obrazaca ponašanja. Stoga je usvajanje kompetencije kritičkoga čitanja navedenih medijskih sadržaja preduvjet za dječji razvoj mašte i kreativnosti, ali i prevencija mogućim izazovima (Brown, 2017 ; Hintz i Tribunella, 2019 ; Meeusen, 2020). Cilj je ovoga rada sistematičnim pregledom znanstvene literature istražiti i opisati načine na koje djeca percipiraju i vrednuju filmske ekranizacije njima poznatih djela dječje književnosti te kreirati konkretne smjernice za hrvatski osnovnoškolski obrazovni sustav o važnosti i načinima poučavanja kritičkoga vrednovanja i čitanja filmskih ostvarenja te njihove poveznice s dječjom književnošću i vizualnim narativom. U radu će pregledno biti prikazana relevantna međunarodna recentna istraživanja i zaključci kao i prilike i izazovi za hrvatski obrazovni sustav u kojem je medijska pismenost tek jedna od sastavnica hrvatskoga jezika. Znanstveni doprinos rada ogledat će se uz konkretne smjernice za učitelje i nastavnike kao i primjere dobre prakse u obliku kvalitetnih filmskih ostvarenja dječjih književnih djela s ciljem usvajanja prosocijalnih i pozitivnih vrijednosti i obrazaca ponašanja poput empatije, zajedništva, ljubavi, poštovanja i prihvaćanja različitosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Književnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb